Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
10-05-10, 22:32 #5
Sv: Hvordan sjekker legen om binyrene er i orden?
Binyrehormoner er så viktige at hvis de uteblir - dør man.
Legen så du var i live (antar jeg) og dermed var det ikke nødvendig med en blodprøve for å bekrefte det......
Husker selv fra et A-kurs jeg deltok i for mange år siden at binyrene hadde meget stor kapasitet og var ikke nødvendige å tenke på i treningsarbeidet.
Man klarte seg også helt fint med bare en nyre.
Jeg antar at det er sånne munnhell som ligger til grunn for at det ikke er nødvendig å sjekke binyrefunksjonen.
Men det er grader før man når en Addison.
Det er meget viktig at binyreproduksjonen følger en bestemt døgnrytme, og det er først og fremst denne døgnrytmen man er intressert i å finne.
I stort skal morgenverdien være høyest og synke utover dagen til den ved leggetid skal være under halvparten av morgenverdien.
Dette kan ikke en enkelt blodprøve si noe som helst om.
Det må 4stk spyttprøver til.
Stoffskiftet legger lista for all kroppslig aktivitet.
Er stoffskiftet lavt, vil også binyrteaktiviteten være det, og kan gjerne være dette som er symptomgivende.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
hvordan legge det fram til legen?
Av MariaEW i forumet Hos legenSvar: 8Siste melding: 18-09-09, 21:52 -
Hallo, da sjekker jeg inn!
Av janike i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 31-08-07, 17:51 -
HVORDAN OVERTALE LEGEN TIL ARMOUR?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 22-09-06, 12:26 -
HVORDAN OVERTALE LEGEN?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 22-08-06, 22:56

Svar med sitat
Bokmerker