Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Hybrid View
-
09-05-10, 12:52 #1
Sv: Muskelsygdomme i lavt stoffskifte
Og jeg vil udvide argumentet til at omfatte (over)træning med sigte på at udvide muskelmassen, såfremt man i forvejen lider af muskelsymptomer, der kom til efter, at man er blevet syg af hypothyreose.
I hvert fald ville jeg først tjekke om serum creatine kinase er forhøjet (jo mere jo værre) og ikke sætte gang i træningen, før creatine kinase er tilbage i normen igen.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-05-10, 17:21 #2
Tja.....
Når man har lavt stoffskifte orker man (ikke jeg iallfall) å trene.
Behandlingen tar jo sikte på å normalisere forhold - og det skjer jo ikke hos alle. Noen vil sikkert merke at så ikke skjer, men jeg vil tro at de som merker at behandlingseffekten uteblir på dette område, ikke orker trene.
S-CK er jo en hyppig brukt blodprøve i idrettslige miljoøer. Den sammen med noe fler, er avgjørende og styrer mange av våres toppidrettsutøveres treningsprogrammer.
CK vil alltid være forhøyet etter trening.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-05-10, 17:25 #3
OK. Sorry, hvis jeg ikke har formuleret mig klart nok. Jeg mente den permanente forhøjelse af creatine kinase hos dem, der har (erkendt eller uerkendt) Hypothyroid Myopathy og alligevel insisterer på at træne så hårdt som muligt. De findes altså. Også her på forummet.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-05-10, 17:30 #4
nono - det var bare en presisiering fra min side Anisa.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat

Bokmerker