Side 2 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 36
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Standard Sv: Brainfog bedre med Erfa?

Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
    Men på morgenen og formiddagen er jeg helt lost! Bruker så laaaang tid på å komme igang. Vil ikke gire meg opp med kaffe selv om det er veldig fristende, for det er som å piske en sliten hest, og jeg blir i tilfelle helt utslått noen timer etterpå fordi jeg vil komme til å bruke energi som jeg ikke har.

Hjernen fungerer ikke brukbart hos meg før ved fire/fem-tiden. Det er rimelig upraktisk mht jobb. Har en relativt analytisk jobb med til tider kompliserte problemstillinger så det er jo helt krise for tiden. Når sjefen kommer inn for å diskutere en problemstilling så må jeg konse noe helt vanvittig for å følge med i samtalen og jeg later for det meste som jeg forstår og prøver å nikke og si ja-ha på de rette stedene. Får nesten litt sosial angst av det om dagen. Jobber redusert fordi jeg er hjemme med minsten som venter på barnehageplass, og det er veldig godt å slippe å jobbe hele uka, selv om det jo er jobb å være hjemme med baby også, men trenger ihvertfall ikke holde maska hjemme.
    Uff... føler med deg... Det med å konsentrere seg helt enormt for å fungere på jobb er en helt forferdelig følelse... Har selv en jobb der jeg må være fullstendig tilstede og konsentrert, og jeg kjenner igjen det du nevner ift sosial angst nærmest.. Selv er jeg sykemeldt nå fordi jeg vil være HELT sikker på at jeg er bra nok til å henge med på jobb, mye fordi jeg fikk så mange dårlige erfaringer på slutten fordi jeg ikke hang med.. Jobber i et lite team, så det blir så synlig at en ikke fungerer. Men skulle du ikke vært sykmeldt en stund da, sånn at du slapp å piske deg selv slik? Det du gjør nå er kanskje værre enn å drikke kaffe? Vil vel egentlig bare si at jeg syns det høres ut som du skal ta vare på deg selv nå.

Til slutt vil jeg bare nevne at i det jeg gikk over til Thyroid så fikk jeg en helt annen døgnrytme.. Håper du får den samme erfaringen.

Mvh Jeanette
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Halloen

tålmodigheten med Levaxin tok raskere slutt enn hva jeg hadde planlagt. Når jeg først hadde boksen med Erfa i skapet ble det rett og slett litt for fristende å ikke prøve det ut. Så jeg prøver meg nå på kombinasjonsbehandling, etter kun tre og en halv mnd på Levaxin. Jeg var ikke så fornøyd med Levaxinen (ja, vet det muligens var for tidlig å trekke konklusjoner), men særlig hodet mitt hang ikke med. Helt bomull der inne og jeg følte meg fjern og i min egen boble.

Etter to dager føles hodet definitivt klarere. Er skeptisk til placebo så jeg tør likevel ikke si noe med sikkerhet før jeg skal i jobb til uken, først da settes hjerneaktiviteten på prøve når folk kommer inn på kontoret for å diskutere problemstillinger, i møter osv. Men at jeg føler meg klarere og litt gladere, det er HELT sikkert. Har ikke vært sosial på evigheter for har ikke hatt lyst overhodet, men i går og i dag har jeg faktisk selv tatt initiativ til at familien skal finne på noe med venner og barna deres. Er likevel redd for å ta gledene på forskudd så jeg prøver å se så nøktert som mulig på dette fremover.

Hjertebanken jeg hadde på Levaxin er forresten forsvunnet på disse to dagene. Kan være tilfeldig, kan ikke være tilfeldig. Den var ikke veldig plagsom men det føltes unaturlig.

Ser ingen grunn til at jeg skal gå tilbake på Levaxin hvis Erfaen fortsetter å innfri. Da har jeg imidlertid skaffet meg et par praktiske problemer:

1. Hva vil fastlegen min si til at jeg tar kombo-behandling? Vil han skrive ut Erfa? Jeg tviler på det.

2. Om jeg ikke skal ruinere meg ved å bruke Balder som eneste lege, må jeg finne en annen fastlege som vil skrive ut Erfa. Er det noen her inne som har fastleger som gjør det?

Ser for meg en liten "kamp" fremover. Puh. Har bare gått på Erfa i to dager men jeg har på følelsen at jeg ikke kommer til å gå tilbake til bare Levaxin. Skal forsøke å lytte nøye og nøkternt til kroppen de nærmeste dagene for å se om det er noe forskjell.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Hei Berit.
    Jeg syns du skal la gleden skylle innover deg, uansett hva det kommer av - det fortjener du !
    Placeboeffekten er ikke langvarig og den kan man ikke basere seg på, men om det er den som skaper gleden, så ta imot den

Hvordan få fastlegen til å skrive ut ERFA ?
    Kommer litt an på typen Lege.
    Faglige argumenter er gjerne : Levaxin har ikke tilstrekkelig effekt. Fordi jeg har de og de symptomer :.....
    Og å be om en prøveperiode med ERFA.
    Eller : Jeg har nå prøvet ERFA i X mnd og de symptomene jeg fikk av Levaxin er nå forsvunnet i prøveperioden med ERFA.

Så er min personlige mening om en kombinert behandling farget av at den ikke virker godt på meg, men jeg mener jo at noe som ikke virker godt - heller ikke virker godt i små doser.....
    Man merker dem bare ikke så tydelig.

En overgang fra Syntetisk til ERFA støtter jeg meg til hva som ERFA sier om problemet : "Det er bare å gå rett over fra en dag til den neste". (min oversettelse) Og det mener jeg er det beste i langt de fleste tilfeller.
    Men om det, finnes det flere andre gode argumenter - det er bare å velge.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Så er min personlige mening om en kombinert behandling farget av at den ikke virker godt på meg, men jeg mener jo at noe som ikke virker godt - heller ikke virker godt i små doser.....
    Man merker dem bare ikke så tydelig.
    Der sa du det igjen n `Finn !!

Jeg har tenkt , følt og "gått tilbake" i erfaringskartoteket mitt de siste dagene, og har funnet ut at jeg skal ha et lite prøveprosjekt i noen dager..
    Har nemlig en liten mistanke om at så fort jeg startet med en liten dose levaxin, så kom noen av "trøttsymptomene " tilbake igjen. Jeg har en liten mistanke om at formen har blitt noe redusert etter at levaxinen igjen kom inn i livet mitt. Så nå i dag og noen dager framover, bytter jeg levaxindosen som pr nå er 37.5 µg, bort til 30 mg Thyroid. Så da er jeg oppe i 2 1/4 grain ( 135 mg ) Thyroid pr dag.

Moahahahaha!!! :twisted:

Berit1974: Effekten har ikke blitt borte hos meg enda etter over en måned. Har heller, så langt, en erfaring med at kroppen krever mer etterhvert fordi den er underdosert, og IKKE fordi effekten går bort. GLED DEG BERIT!

Jeanette

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

"Så er min personlige mening om en kombinert behandling farget av at den ikke virker godt på meg, men jeg mener jo at noe som ikke virker godt - heller ikke virker godt i små doser.....
    Man merker dem bare ikke så tydelig."

Ja, det er vel farget hos de fleste av oss på grunnlag av hva som virker og ikke virker. Hos meg har kombi vært veldig vellykket
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Jeanette, som du bare bobler

Hvor er det godt at læse !

Og så hurtigt, du er kommet dertil. Sikke en fornøjelse

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Jeg ER i bedre form i dag. Holder koken ennå og er ikke spesielt sliten etter å ha vært noen timer på bondegård m barna. Føler meg lysere til sinns, noe som sikkert høres ut som klassisk placebo, men fakta er at T3 påvirker hjernen, og det er nettopp her spesielt jeg trengte drahjelp! Alt i alt føler jeg meg mer harmonisk og normal disse to dagene jeg har forsøkt Erfa.

Jeg har aldri følt at Levaxinen IKKE virket på meg. Den fikk meg absolutt opp på et bedre nivå enn jeg var uten medisin, men det stoppet der, og jeg følte at kroppen skrek etter noe annet, ikke bare stadig høyere dose av Levaxin. Når jeg kom opp i 125 mcg følte jeg meg kvalm, svimmel (mer enn før) og hadde lett hjertebank, i tillegg til fortsatt ganske sterke frysninger og kaldsvetting.

Det er mulig kombo-behandling kan være ok for meg. Ser forsåvidt ingen grunn til at jeg ikke bare kan ta Erfa- men så lenge kombo kan virke er jeg happy med det. Nå tar jeg 75 mcg Levaxin og 1 grain Erfa. Skal snart begynne ta 1 1/2 grain Erfa og 50 mcg Levaxin.

Er antakelig ikke helt mål selv om Erfaen skulle virke bedre enn Levaxin, for jeg er ennå underdosert. Balder er vel mest hissig på å øke Levaxindosen fremfor Erfadosen hører jeg rykter om, men det får jeg ta når den tid kommer.

Skal være forsiktig med å bli for ivrig over denne Erfaen på nåværende tidspunkt, men fortsetter tendensen skal jeg slippe jubelen løs her på forumet. Og forsåvidt alle andre steder. Men jeg merker jeg må roe meg litt ned, for det er jo bare gått to dager.

Forresten takk for alle oppmuntringer. Det er så masse bra folk her inne:-)

Skal fortsette å rapportere.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Tusen takk Nielsigne , nå for tiden overlever jeg på Thyroid og et håp om å få et MYE bedre liv Og det som gjør at jeg bobler litt over er at jeg merker at flere nyter godt av at jeg holder motet oppe og kjemper for å få det bedre. Sånn som mine aller kjæreste: barna mine som jeg elsker av hele mitt hjerte...

Her kommer en link til alle dere her inne på forumet som kjemper for å få det bedre, til tross for motgang og alskens forbannelse hypothyreosen bærer med seg.... En strofe håp sendes herved over til dere alle:

Mvh Jeanette

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Hei igjen

brainfogen er fremdeles forsvunnet, hvilket er fantastisk deilig. Dog har jeg tydelig brent av alt kruttet de fire første dagene på Erfa. Kom jo rett i halleluja- stemning og var særdeles glad og aktiv (ikke ekstremt aktiv, men sånn aktiv jeg er når jeg er frisk).

De tre siste dagene har jeg vært utrolig sliten. Men det er nok også et virus som slår meg ut tror jeg.

Sånn har det likevel vært i mange år- blir fort syk om jeg har stått på ekstra. Nå er grensen for å bli syk forskjøvet veldig så det skal ikke så mye til. Slitsomt. Hadde også influensa i oktober som ennå sitter i.

Var skikkelig nedfor i går, tok nok Erfa- seieren litt på forskudd. Men det var jo naivt å tro at nå skulle liksom alt være i orden. Så jeg smører meg med ny tålmodighet og trøster meg med at hodet iallfall er ok.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg antar det er ganske vanlig med en opptur sånn i starten, og de følges gjerne av en nedtur da.....
    Det er vel et tegn på at doseøkning må til - og avventing av at T4 skal omdannes til T3 før alt funker.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
    Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 04-06-13, 18:11
  2. Bedre form, men varierende på tsh...
    Av gretal i forumet TSH
    Svar: 9
    Siste melding: 29-06-08, 15:30
  3. en bedre VG-artikkel (mozon)
    Av nora i forumet Helbred og kosthold