Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Hybrid View
-
07-05-10, 07:05 #1
Sv: Erfa Thyroid og erfaringer.
Har vært ganske så stiv og ekkel i kroppen de siste dagene. Og i går slo det ut i en heftig hodepine. Jeg tror det kommer fra musklene, for jeg er helt stiv i hele nakken, og de øvertste muskelfestene ved hodet er så ømme at det gjør vondt bare jeg kommer nær de. Samme med leggene. Virker som det er helt på grensen til migrene, for er kvalm også. Det er så fælt å våkne med hodepine, da er liksom dagen ødelagt. I går gjorde jeg alt jeg kunne for å bli kvitt den, drakk vann, oppmerksomhetstrening, slappe av , varm dusj osv. Men måtte krype til korset og ta en sterk ibux. Da ble smertene borte, men var jo fortsatt helt ør.
I går tok jeg 180 mg, 3 grain, som jeg pleier å ta. Ta mer noen dager i uka, så i dag tok jeg mer, var helt i ørska når jeg tok de, husker ikke om jeg delte den... Hvis jeg ikke gjorde det ble dosen 240 mg, 4 grain. Pleier å gjøre det klart før jeg legger meg, men det glemte jeg i går. Poenget er, at akkurat nå er hodepinen borte. Er det tilfeldig at det gled lett over i dag, eller er det pga større dose? Føler meg fortsatt ør, men har ikke vondt i hodet. I går slapp ikke hodepinen før kl 15.10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
07-05-10, 15:19 #2
Damen....jeg og er blitt slik.
Jeg er blitt skikkelig støl i musklene...leggene er ikke gode , spes .merkes det ned trapper.Muskelfibrene kjennes alt for korte og harde ut.....
Er blitt støl i nakken, fått smerter i skuldrene, og kvalm, ja.Ryggen stivner også.
Denne stølheten har jeg aldri hatt før....avfallsstoff som "løses" opp??
Jeg har tatt 3,5Grain de siste dagene, for merka det godt på magen at jeg mulig lå litt lavt..Har veksla litt mellom 3 og 3,5G.(gått på thyroid i ca.3 mnd.)
Kanskje andre med lengre fartstid vil kjenne seg igjen....Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
07-05-10, 16:34 #3
Er akkurat slik jeg føler meg også. Jeg vet virkelig ikke hva det kommer av, men det er fryktelig ubehagelig. Har også merket at jeg har litt rar sur smak i munnen. Kan godt være det er avfallstoffer som "forgifter" oss, ikke vet jeg. Har du hatt det lenge? Jeg har bare følt meg slik i 2 dager.
10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
07-05-10, 19:25 #4
Jeg har utvikla dette den siste uken, tenker jeg.
Og det du nevner med smaken i munnen kjenner jeg også igjen.
Jeg opplever meg selv som en som har fått dårlig ånde...men ikke hele tida.
Det "må" være noe styggedom som skal ut av kroppen!!!
Syns faktisk at jeg har annen lukt fra magen også.......Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
07-05-10, 20:11 #5
Jeg hadde slik muskelverk som dere nevner helt i begynnelsen av da jeg startet med Erfa Thyroid; her og der i kroppen; men mest i legger og nakke.. Men etterhvert som jeg økte på med dosen, ble det borte.. Det kan kanskje ha vært noe med at musklene fikk tilført t3 som de ikke hadde fått på ei stund?? Slik verk i nakkemusklaturen får jeg ofte de første dagene etter at jeg øker dose; hodepine også.. For meg behøver ikke dette bety at jeg er overdosert, det er mer en reaksjon på doseendring. Jeg får også hodepine og vondt i nakkemusklaturen når jeg er overdosert; og underdosert. MEN mest typisk er det som nevnt når jeg øker dose... Så damer, dette er mine erfaringer

Det med ånden gjenkjenner jeg også forresten; og jeg oppfattet lukten som det samme som det lukter av Thyroidtablettene. Selv om jeg tok/tar tablettene først på dagen, luktet det også på kveldstid. Legger ikke merke til dette lengre. Så jeg håper for guds skyld ikke at mannen min merker det heller.

Jeanette
-
07-05-10, 21:02 #6
Hm, men da får en vel si at dette er normalt da. Dog, jeg synes dette er veldig ubehagelig. Jeg har det verst i hendene, leggene og nakken. Tror nok det er musklene i nakken som lager hodeverken. Det er akkurat som man har skikkelig influensa med høy feber. Men det er jo ikke det. Hvis det er avfallstoffer i muskene som gjør det så har jeg ihvertfall drukket mye vann i løpet av dagen, i håp om at det kan renske opp litt.
Har lagt mange timer i sengen i dag, men måtte en tur innom jobben. Var helt skutt når jeg kom hjem. Hva gjør man for å bli kvitt dette da? Bruke musklene? la de hvile? øke dose?10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
08-05-10, 00:21 #7
Stive muskler er vanlig hos stoffskiftepasienter. Hos meg kommer og går det helt ulogisk. Først hadde jeg det bare i akilleshelene når jeg våknet om morgenen, nå stivner jeg i hele kroppen. Har ikke funnet noen kur for det der
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
09-05-10, 11:44 #8
Kære Gunnda (og andre)
Du fik mig til at kigge efter mere info og OOOOOM jeg ikke er blevet trist overrasket over at finde SÅ meget om muskelplager og hypothyreose. Det er en sekundær (til hypothyreose) sygdom, som hedder Hypothyroid Myopathy.
Den gode nyhed er så, at den kan helbredes eller standses med den rette medicinering for primærsygdommen hypothyreose, og jeg kan huske nogle, der har skrevet her på forummet, at deres muskelplager ophørte når de er kommet i behandling med mediciner.
Den dårlige nyhed er: det er langt fra alle (os) som får den rette (og kompetent) medicinering for hypothyreose. De mest uheldige fordi deres TSH er "for lavt", de får bare lov til at sejle deres egen subklinisk hypothyreose sø, og får slet ingen behandling.
Jeg har beskrevet mine "fund" i tråden Muskelsygdomme i lavt stoffskifte. God bedring.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
09-05-10, 12:57 #9
Sv: Stive muskler er vanlig hos stoffskiftepasienter
Kjære, kjære Anisa!!
Gjett om informasjon skal tas med til sykehuset.
Mulig jeg bør gå med på å legges inn slik at de til slutt må bite i det sure eplet....dvs gi meg rett i at alt dette herket er hormonrelatert.
Jeg må ha gjentatt meg selv ti-tals ganger ,at dette kom etter jeg ble medisinerte ned....tro om noen vil innrømme "galskapen".
Jeg har jo lufta for dem at den positive muskelbiopsien min kan være biokjemisk relatert.....!!!
Jeg skal forøvrig få dem til å forklare nærmere det prøverasultatet(n,Finn!!!)
Siden jeg var barn har jeg vært muskelsterk...vært kjent for min gode holdning.
Men det som har skjedd her er" helt utenfor min kontroll"...og ja, mine muskler har atrofert......det er synlig tom på framsida av leggene!!
(så det da jeg var innlagt sist gang).
Stor søndagsklem!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
-
09-05-10, 15:55 #10
Sv: Stive muskler er vanlig hos stoffskiftepasienter
Jeg må bare fortelle min historie når det gjelder hodepine og muskel smerter. Jeg har hatt lavtstoffskifte så lenge jeg kan huske, og det samme med hodepine og stiv nakke.. Fryktelige smerter i nakken, hodet, halsen, øyne, kinn, panne, ja til og med tunngen... Man blir veldig redusert av hodepine. Faktisk så kunne jeg ikke engang gå på kino uten å ta en paracet på forhånd.. Dette har vært en skikkelig belastning for meg... Og er fremdeles.. Jeg har sjekket synet, men det var perfekt. Jeg har vært på MR undersøkelse men de fant ikke noe. Jeg gikk til fysioterapi i to år, men det hjalp kun på nakken ikke på hodepinen. Jeg har drukket MYE vann. Jeg har prøvd det meste og ikke før jeg begynte å lese her på forumet har det gått et lys opp for meg at det kanskje er stoffsfkifte. Så da jeg økte dosen levaxin merket jeg faktisk at når hodepinen kommer så gjør det ikke vondt i halsen lenger! Så kanskje jeg er på rett vei. Har gått fra hodepine 3 ganger i uke til hodepine kanskje en gang hver 14. dag!
Et lite tips: kjøp migrene stift på apoteket. Kjenner du at du begynner å bli annspent så masser denne i tinningen og i pannen. Eller tigerbalsam i nakken! Ellers er det søvn og paracet som hjelper.. Legg merke til "omgivelsene" når du får hodepine. Kanskje var det en lue som satte alt i gang, kanskje en høyhalset genser, eller kanskje bare stress..
Jeg håper virkelig at det er stoffskifte som har gitt meg hodepine for da blir det bare enda en grunn til å kjempe om å finne den rette behandlingen!
Lignende tråder
-
vitaminer-usikker som vanlig!
Av mokkajava i forumet VitaminerSvar: 5Siste melding: 23-05-08, 11:13 -
Stive ledd, skjelving, lavt stoffskifte??
Av Zena i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 7Siste melding: 11-01-08, 13:33 -
Legen, muskler i nakken, Armour og hele min galskap!
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 85Siste melding: 28-07-07, 10:44 -
Vanlig å rase ned i vekt med lavt stoffskifte
Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 9Siste melding: 22-07-07, 23:40 -
Doseøkning med stive binyrer
Av Hansen i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 03-10-05, 14:21

Svar med sitat

Bokmerker