Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: TSH 0,6 og ft4 29...
-
06-05-10, 17:20 #1
TSH 0,6 og ft4 29...
Heisann,
har et spørsmål for en venninne.
Hun står på 75ug Levaxin og på siste prøver var antiTPO på over 900, TSH 0,6 og ft4 29. Hun føler seg ikke overdosert, men legen mener hun bør gå ned til 50ug på bakgrunn av høy ft4.
Det er så lenge siden jeg var "inni" dette, at jeg ble litt usikker på hva som er riktig. Men jeg trodde at så lenge hun ikke har symptomer på overdosering, er dette helt greie verdier? Eller er Ft4 alt for høy? Har det noe å si om denne er høy så lenge hun ikke har symptomer på overdosering?
Må legge til at hun har stått på Levaxin i ca et år på bakgrunn av høy antiTPO, tsh og ft4 i grenseland + symptomer.
-
06-05-10, 17:31 #2
Sv: TSH 0,6 og ft4 29...
Ingen grunn til å endre en dose som fungerer.
Blodprøvesvaret kan hun ha i minnet - skulel hun få litt hjertebank kan hun jo vurdere å senke dosen - eller andre symptomer.
Å senke den bare for at det skal se pent ut på en papir ser jeg ingen hensikt med.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-05-10, 20:39 #3
Sv: TSH 0,6 og ft4 29...
hva er referanseområdet for ft4 hos den labben? Noen har et referanseområde langt over 20.
Og, per definisjon så har 2,5% av friske normale personer en ft4 OVEr referanseområdet. Det uten å ta levaxin.
Så, hvorfor skal ikke 2,5% av dem som tar levaxin så ikke ha lov til samme? Spelielt sett i sammenheng med at tilført t4 virker dårligere enn ens eget. Det vet man jo.
Anti-TPO blir faktisk trigget av TSH, og derfor er det viktig med så lav TSH som mulig i slike tilfeller.
På Shomons nettsider er det en lignende historie, en pasient som hadde symptomer på lavt stoffskifte, og høye antistoffer, og lav TSH og høy ft4, og legen økte dosen av samme grunn, symptomer og høye antistoffer.
De antistoffene gjår at t4 ikke virker bra.
Svar med sitat
Bokmerker