Viser søkeresultater 1 til 10 av 403

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Standard Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010

Takk for svar, Vår! Blir helt rørt over at noen tar seg bryet meg å svare:-)

Jeg er også ganske stiv i musklene, særlig i nakke og skuldre, og har akkurat oppdaget at trening er veldig viktig for å myke opp. Men jeg orker ikke så heavy trening så kanskje Qigong kan være noe for meg også? Skal sjekke det ut!

Jeg bor i Oslo og har gått til div alternative behandlere for bekkenløsning som jeg ble kvitt bare for noen mnd siden. Så jeg har et "kontaktnett" dersom jeg trenger noe for stive muskler. Men akkurat nå flyr penga til Balderklinikken, skal bl.a. sende en urinprøve til USA og bare det i seg selv koster 2500.... Så jeg må vente litt før jeg begynner på nye helseprosjekter..

Du (Vår) er såvidt jeg husker den eneste her inne som jeg har lest om at er blitt bra/nesten bra med Levaxin, og som "anbefaler" det ut fra personlige erfaringer. Jeg heller nå til å prøve levaxin til jeg er kommet opp i høy dosering, kanskje samme styrke som deg dvs 200 mcg/dag, for å se hvordan jeg føler meg da (forutsatt at FT4 da er grei).

Har fått ERFA av legen men ikke begynt på det . Har som sagt bestemt meg for (tror jeg) å prøve max dose av Levaxin for å se om det kan virke først. Levaxin er jo billigere og lettere å få tak i enn ERFA. Har blitt litt stressa av å lese at leveringssituasjonen mht naturlig tyroksin er såpass ustabil. Merkelig at det kan skje at man bare stoppet å produsere Armour, uten noen egentlig forklaring.

Har to spm til deg i anledning Levaxin:

-hadde du brainfog som du er blitt kvitt med levaxin? Jeg merker at hodet ikke helt henger med om dagen. Pinlig på jobb synes jeg....

-og kan jeg få sende deg en personlig melding for å få navnet på fastlegen din? Han høres så utrolig bra ut siden han er så opptatt av FT4. Min FT4 er jo på 11, men TSH på 1, så jeg er så redd min lege vil nekte å øke dosen når TSH sikkert har sunket enda mer ved neste måling (mens FT4 bare sniker seg laaangsomt oppover.... ) Det er mulig min lege vil vise seg å være ok her, men for trygghetens skyld hadde det vært fint med en backup plan dersom det viser jeg at jeg må skifte lege.

Medlem siden
    Dec 2008
    Meldinger
    77

Standard

Hei Berit,

Da jeg var på mitt verste kunne jeg bruke tre timer på å flytte rundt på en setning. I løpet av en dag klarte jeg kanskje å skrive et avsnitt. Jeg er journalist, så det var skikkelig jævlig. Så det er helt vanlig å være bortreist i hodet.

Leste her på forumet at det var ei som sammenlignet det å være lav med å være skikkelig fullsyk hele tiden. En god sammenligning synes jeg. Var nylikg askefast - og måtte reise hjem med buss. 30 timer i buss. Kjipt. Men fant ut da jeg våknet etter ei trang og ubehaglig natt på bussen, at formen var mye bedre enn den hadde vært hver eneste morgen de to siste årene. Det sier litt.

Bare send meg en privat mail, så skal du få navnet på fastlegen min. Han er kun opptatt av medisinering og bryr seg ikke om noe annet, men den informasjonen finner du her. Ha ei fin helg! Og ikke bruk for mye penger på Balder.

Vår

Og med en FT4 på 11 er det helt normalt å ha det jævlig. Mitt inntrykk er at det begynner å gå motsatt vei når man når 16, men jeg må nok være på 20- 21 for å ha det bra.
    Sist endret av Admin; 02-05-10 kl 21:46 Begrunnelse: Slår sammen 2 innlegg

Lignende tråder

1. Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
    Av Atina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 04-08-10, 20:35
  2. Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
    Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 02-02-10, 13:01
  3. Diagnosen
    Av Elis@beth i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 19
    Siste melding: 26-08-07, 21:30

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder