Side 2 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 94
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    121

Standard

Boken til Mary Shomon som Nora nevner over har ganske enkelt tittelen: "The Thyroid Diet." Den er å få kjøpt på amazon. Går sikkert an å bestille den via en bokhandel også. Du finner mer info om den på nettsiden hennes: www.thyroid-info.com
    Hun har også en egen side om temaet: www.goodmetabolism.com Der kan den også bestilles...

Hilma
    Diagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    72

Standard

Huff jeg vet hvordan det er...
    har gått opp en dell selv nå,kanskje rundt 10 kg...ser ut som om jeg er gravid..helt grusomt...føler meg ikke bra...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard Stadig tilbakevendende infeksjoner/betennelser

Hei hei

Lurer litt på dette med infeksjoner og Armour/Levaxin....
    Leste i et annet innlegg hvor Nora skriver "infeksjoner setter ned T4-til T3-konversjonen...."???
    Betyr dette at man bør ha litt ekstra når man har betennelser/infeksjoner?

Jeg har konstant betennelse/infeksjon i kroppen. Det være seg bihulebetennelse, tannkjøttbetennelse, senebetennelse, betennelse i ledd......osv osv. Virker som om at når jeg blir god en plass - popper det opp en annen plass. Dette er mildt sagt slitsomt. Noen flere som sliter med det samme?
    Dette er noe av det som jeg får hjelp med hos Balder - holder på med diett, helsekostprodukter osv...Det koster å ha dårlig helse - det er ihvertfall sikkert.

Ha en fin dag!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Hei, ella!

Har dessverre ingen gode råd eller svar å gi deg, ville bare si at ja - jeg sliter med det samme!

Vi får holde hverandre underrettet om hva vi prøver og hvordan det virker, kanskje? Har du lyst til å fortelle litt om hva slags diett og kosttilskudd du forsøker nå?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei Kris

Jeg var på Balderklinikken og ble allergitestet ifjor - ble utslag på candida, sukker, hvete og gjær. Spiser mat som ikke inneholder sukker, hvete eller gjær - noe som egentlig finnes i svært mye. Baker brød av spelt og kjøper Ryvita knekkebrød. Lager min egen froskostblanding - kort fortalt så må det meste lages selv, da det er lite ferdig mat å få kjøpt som ikke inneholder noe av det som skal unngås. Max 250 g frukt pr dag.
    I tillegg til mine faste daglige medisiner starter jeg dagen med ei skje L-Glutamin. Ellers daglig; 3-4 Creon, 1 VM 2000, 3 omega 3, Lakrisrot, Sink.
    Tar B12 1000mcg 1 gang pr uke, og Melatonin hver kveld. Skulle i tillegg ta DHEA - men det sluttet jeg med etter 3-4 dager pga en voldsom hodepine. Skal forsøke på nytt snart for å se om det var andre ting som spilte inn. Er på Balderklinikken hver 3. mnd. - i forkant tar jeg blodprøver slik at resultatene foreligger når jeg kommer dit. Så alt holdes under kontroll. Bruker Armour og Levaxin for stoffskifte.
    Må bare si at jeg til tider er så utrolig lei - og ønser å spise VANLIG mat. Men.... jeg merker det veldig på formen når jeg bryter dietten. Reagerer spesielt veldig på sukker.
    Så slik er ståa pr idag.........foreløpig har jeg ikke fått bukt med alle disse infeksjonene/betennelsene........men håper jo på et under.....

Ha en fin dag!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg kan selvfølgelei ikke råde noen å øke dosen....Jeg har selv tatt 25 µg ekstra i noen få dager. Har hør om noen som tok en halv av en 100µg ekstra men det er mye. Det skal nemlig veldig lite til for at en skal bli overdosert.
    Generelt ville jeg frarådet folk å ta ekstra.
    Har tatt litt ekstra veldig få ganger i forbindelse med slitsomme reiser (en tur til sverige for å handle kommer i den kategorien) med god effekt.
    nora

Medlem siden
    Apr 2005
    Meldinger
    72

Standard

Jeg må si jeg blir klokere av og lese her inne altså. ..jeg har hatt senebetennelse i ca 4-5 år...i september i fjor oppererte jeg dette ved Drammen priv sykehus..Har vært sykemeldt siden da og fant også ut i november i fjor at jeg hadde lavt stoffskifte...

-så kan det da hende at jeg ikke er blitt bra i senebetennelsen min pga lave stoffskiftet...???-

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Senebetennelser er ofte vanskelig å bli bra av. Det kommer av at det sirkulerer lite blod der og tilhelingen går da saktere.
    Men det gjør jo ikke saken bedre at stoffskiftet i tillegg er lavt.
    Da går det enda saktere.
    Legen vil si at et velregulert stoffskifte fikser dette.
    Men det gjør det ikke - og grunnen er vel at han tror på labresultatet fullt og fast.
    Likevel er det nok slik at om labresultatet er bra, så er det ikke sikkert at hormonene gjør alt det de skal i kroppen.
    De kommer jo også vanskelig til rundt senefester.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei hei

Tove Liz - så flink du er. Ja det er artig å kjøpe seg nye klær når det går rette veien.

Nora - ja jeg har tro på at man er mer følsom for karbohydrater......når jeg tenker etter gjelder dette nok meg.
    Har store problemer med å få i meg proteiner. Er mest glad i korn...brødmat, kornblanding etc. Det har jeg vært hele livet. Jeg har i flere mnd spist kornblanding (selvlaget uten sukker og hvete) til frokost hver dag. Spist mer brødmat enn jeg pleide mens jeg var standhaftig på dietten min. Jeg tror kanskje dette har noe med vektøkinga mi å gjøre.
    Nu har skjerpet meg siden jeg skrev forrige innlegget her. Kuttet ut endel karbo og presset i meg mer proteiner. Laga meg blant annet smoothie med protein-pulver i. Jeg går litt turer - men det begrenser seg sjøl pga slitasjegikt i knær og betennelse i hæler.
    Jeg drikker mye vann og Farris. Håper det ordner seg litt etter hvert - absolutt ikke noe behagelig når alle klærne strammer. Jeg nekter å handle noe nytt før jeg går ned i vekt

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

sjekk protein-pulveret, om det er soya oppi. Mnage reagerer veldig på soya.
    Det fins mye om soy + thyroid på netttet når man taster det inn i en søkemotor.

Men de sier at man blir mye mer følsom for karbohydrater etter at man er blitt hypo.
    nora

Side 2 av 10 Først 12345678910 Siste

Lignende tråder

1. Økning av dose
    Av HeidiN i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 9
    Siste melding: 27-05-08, 16:20
  2. Regulering av dose i graviditeten.
    Av Unn i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 17
    Siste melding: 26-01-07, 16:02
  3. Armour økning etter blodprøvesvar
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 25-09-06, 20:04
  4. Økning Armour - bedre form
    Av ella i forumet Naturlig Thyroid medisiner