Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
-
27-04-10, 09:02 #1
Blir man helt frisk med erfa thyroid?
Hei alle sammen! Jeg lurte på om man blir 100% frisk med thyroid? Er det noen som fremdeles har bivirkninger? Er det noen som fremdeles er sykmeldt/uføre selv om de går på denne medisinen?
Veldig spent på å høre hvordan dere har det med erfa thyroid!
-
27-04-10, 10:44 #2
Sv: Blir man helt frisk med erfa thyroid?
Slik jeg ser det, er det noen som har det helt fint på Levaxin og noen som har det helt fint på Tyroid.
Jeg vet ikke hvor store disse grupper er. Såvidt jeg vet er det ikke gjort slike undersøkelser heller. De som uttaler seg, gjør dette på bakgrunn av rykter. De som kommer fra legemiljøet ser man gjerne på som "sannheten", men en må være obs på at de har mye å forsvare rent faglig. Det er gjort mange faglige feil og det er støttet mange teorier som det ikke lenger er dekning for. De er utdaterte, men praktiseres fremdeles !
Og ingen vil vel innrømme feil direkte og prøver selvfølgelig å glatte over......
Det skal vi som må bedømme hva som er rett og galt være klar over.
Og de gruppene som har det bra er jo heller ikke så intressante for oss ?
Det som vel er intressant, er om de som ikke har det bra på den behandling de mottar, vil få det bedre om de skifter ?
Og det vil de !
Så skal det innrømmes at de få statistikkene som finnes ikke er dobbeltblinde og vitenskapelig holdbare i alle retninger.
Det finnes en på ERFA sine sider.
Spørsmålet er : Merket du endringer når du skiftet til ERFA ?
Man kan beklage seg over at det er et sterkt ledende spørsmål, og det omfatter jo bare de som gikk over.
Men det er jo engentlig bare de vi er intressert i ?
Hvordan fikk de det de som skiftet fra Levaxin til ERFA ?
Jo - 98% fikk det bedre.......
Hvor mye løgn kan det være ?
Hvis du ikke har det bra på den behandling du idag mottar, ville du forsøkt ERFA hvis det var 50% sjanse for bedring ?
10% ?
Selvfølgelig ville du det !
Men avgjørelsen er ikke din. Den har endokrinologene tatt for deg, og de sier nei !
Du får ikke det tilbudet. Du får ingen opplysninger om at alternativet finnes.
Hvorfor man ikke får det kan man spekulere i - det skulle ikke undre meg om det har pekuniære årsaker
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-04-10, 13:11 #3
Må vera kort, er på jobb. Men til dette med betring ved overgang til Erfa...:
Eg begynte med 30 mg (1/2 grain ?) for snart 5 dagar sidan. Gjekk frå før på ca 128 mcg Levaxin. Kutta umiddelbart til 100 mcg og la til 30 mg Erfa. Merka ein effekt allereie fyrste dagen, men tenkte da at det kunne vera tilfeldig. La merke til det same neste dag. Og neste dag der igjen.
Er nå ikkje lenger i tvil.
Det er rett og slett som om nokon har "slått på lyset inni meg". Eg er klårare, meir "på", opplagt, har definitivt meir tiltak og "fråspark". Som om eg blir frisk og meg sjølv igjen, slik eg var for ganske lenge sidan.
Forma dalar noko på ettermiddagen. Men ikkje så langt ned som før.
Måtte det vera ein samanheng med Erfa, og måtte det berre vare og bli enda betre. Så kan eg få eit heilt liv igjen
Brukar også diverse for binyrene som eg starta på same dagen. Men er trur likevel det er Erfaen som verkar i og med at eg kjenner verkand ca 15-20 minutt etter inntak. Har også lese at effekten er på topp etter 2 timar og så dalar sakte igjen. Dosering 2 gonger per dag verkar dermed som ein god idè.Sist endret av Delisa; 27-04-10 kl 13:12 Begrunnelse: skrive feil og presisering
-
27-04-10, 16:54 #4
Om vi blir helt friske kan jeg ikke svare på. Det er et stort spørsmål. Jeg fikk ikke konvertert den T3 jeg trengte fra Levaxinen, kroppen min klarte det ikke. Og T3 er vesentlig. Jeg opplever at jeg har fått et nytt liv med Thyroid, endelig fikk kroppen min tilgang til T3. Jeg føler meg mer hel. Før var jeg blant annet et vrak hver eneste ettermiddag. Da var kreftene brukt opp.
Men for mange kan det hende at det er mer komplekst enn bare å bytte til Thyroid. Kanskje må du gjøre noe med kostholdet, kanskje fjerne ting du spiste før, som gluten. Kanskje må du innse at du bør bytte jobb, leve roligere, ha færre krav til deg selv?
Så gjennom en forståelse for hvem du er, og hva livet ditt er, så er kanskje Thyroid en start på en større endring?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
28-04-10, 07:35 #5
Skal snart til legen og da tenkte jeg å spørre om det var mulig å få erfa.. Selv om levaxin fungerer på meg så blir jeg ikke helt frisk.. Men det er jo tydelig at folk blir bedre med erfa så da må det jo være verd å prøve hvis man klarer å få tak i det!
-
28-04-10, 07:41 #6
Hei Skogstad,
det kan jo være verdt et forsøk i alle fall. Skulle bare si at det var veldig greit rent praktisk å få det; fikk en resept av legen som jeg leverte på Boots Apotek i går. Apoteket søker om registreringsfritak og ringer når det er klart; vil ta ca en uke fra jeg innleverte resepten til jeg får Erfaen.
-
28-04-10, 07:54 #7
Du får alltid reg fritak på ERFA. Si at du er desperat, at det er viktig så du ikke ramler sammen og blir enda sykere (eller noe liknende). Da søker de etterpå og gir deg første boksen så raskt de klarer.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
28-04-10, 09:24 #8
Ahh det var lurt Vigdis:-) Skulle gjort det! Irriterer meg litt at jeg må vente en uke når jeg er så innmari gira på å begynne. Er redd for å å bli skuffet men i alle tilfelle tenker jeg at det kommer mer godt ut av Erfaen enn Levaxinen, uansett. Jeg har en veldig var kropp så bare tanken på å gå på noe som er syntetisk liker jeg ikke.
Må sikkert opp i høyere dose etterhvert også, jeg er jo egentlig ikke oppe i optimal dose Levaxin ennå. Jeg skal ta 50 mcg Levaxin sammen med 2 tabletter a 60 mg Erfa, en morgen og en ettermiddag.
Er spent på denne T3'en. I går var jeg fullstendig hjernedød på kvelden fordi dagen hadde vært "stressende", etter min nye skala for stress. Var på Balder i 2 timer, kjøring til og fra, samt intens samtale med legen i 1, 5 timer og blodprøvekø i en halvtime, fikk ikke spist til riktige tider, på jobb etterpå, gjorde at jeg ble helt pumpa og brain fog deluxe i hodet på kvelden.
-
28-04-10, 10:37 #9
Spennende å se hva legen sier
får jo bare mer og mer lyst til å prøve! hver gang jeg har spurt om å få øke dosen levaxin har de bare sagt at det skal jeg hvertfall ikke gjøre... "Du må nok leve med de symptomene du har"... Glad jeg fant dette forumet! Nå forstår jeg jo at det FINNES andre ting man kan gjøre!! Det er jo løyn å si til meg at det ikke finnes noen andre medisiner enn levaxin.. Dumme legene!!!!
-
28-04-10, 10:49 #10
Lykke til da:-) Gi tilbakemelding på hvordan det går; om du får Erfa, og i tilfelle hvordan det virker på deg.
Det virker som om mange som etterhvert blir i bra/bedre form forlater forumet (naturlig nok) men det er likevel veldig hyggelig og inspirerende for de som er her om man kan gi en liten feedback på når ting går har gått bra også, og fortelle kort om veien dit. I solidaritet med de som ennå er på ferden mot et bedre liv, som kan ha stor praktisk nytteverdi av andres erfaringer og tips.
Dersom mange forteller om positive erfaringer med Erfa, vil jo stadig flere kreve å prøve det, noe som kan føre til at det vil bli mer kjent og lettere å få tak i, samt kanskje på blå resept en vakker dag.
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Finnes det en mulighet for å bli helt frisk?
Av pippi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 89Siste melding: 10-03-09, 13:19 -
Hvor mange blir egentlig så frisk at de kan leve med sykdomm
Av gutt_81 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 20Siste melding: 22-10-07, 11:09 -
Ikke lenger helt frisk på armour...):
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 03-04-07, 21:15
Svar med sitat

Bokmerker