Det påvirker stofskiftet fint. Kemisk set minder amfetamin om efedrin. Min egen holdning er, at efedrin burde udleveres til stofskiftepatienter på recept. Efedrin virker ved at fremprovokere en frigørelse af noradrenalin, der er et af kroppens mest benyttede neurotransmitterstoffer. Noget, kronisk stofskiftesyge er normalt i underskud af.

Desuden virker efedrin som katalysator "for kroppens omdannelse af T4 til T3. Det er ingen nyhed. Dog er det kun de færreste af os, som husker efedrin-dråberne mod tilstoppet næse, som jeg bl.a. samt mange andre stofskiftepatienter havde brugt til at få gang i livet hver dag, 2-3 gange i døgnet, hvilket vi gjorde dengang uden at vide, at efedrin faktisk "reparerer" kroppens evne til denne omdannelse af T4 til det aktive T3 - og at efedrin derfor anvendtes til at understøtte Levaxin/Eltroxin/Synthroid behandling, hvorfor den reelt faktisk var mere effektiv, end den er nu - hvor efedrin ikke længere er tilgængelig, hvorfor hundredsvis tusinder af Eltroxin/Levaxin-resistente patienter måtte begynde leve med en hypothyreose, som bare blev værre og værre...."

Du kan læse hele min "udredning" i min tråd: Guggul og efedrin stimulerer omdannelsen af T4 til T3. Så hvis du selv mener, at amfetaminet hjælper dig, bliver det ikke mig, der vil "fordømme" dig. Bare du er klar over, at der er forskel mellem brug og misbrug. Der skal ikke ret meget til, før den gode virkning på stofskiftet indtræffer. Bruger du derimod så meget, at du bliver euforisk/hyperaktiv af det - har du taget for meget og risikerer at udvikle afhængighed. Og DET er noget skidt.