Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
06-05-07, 13:07 #7
Reven ;)
Jeg er jo fremdeles forferdelig svimmel selv på østrogen, det var kun besvimelses-følelsen dette hjalp på. Raver rundt som jeg er dritings det meste av tiden, tipper ut av dusjen/badekaret, sjangler i vei til bilen (synes egentlig det er rart at ikke naboer f.eks. har anmeldt meg for mulig promillekjøring). Men jeg trodde kanskje jeg hadde lest littegrann om dette, for det føles helt bestemt som om jeg ikke får ordentlig blodgjennomstrøming og oksygen til hjernen, akkurat som til resten av kroppen (på tross av årelang medisinering - av en eller annen grunn klarer jeg visst ikke å nyttiggjøre meg thyroxinet).
Se her:
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=380454Mulige patogene virkningsmekanismer
Ved thyreoideahormonmangel finner man store fysiologiske forandringer i hjernen; bl.a. fordoblet cerebrovaskulær motstand og redusert blodstrøm, oksygen- og glukoseforbruk. Det er høy konsentrasjon av thyreoideahormonreseptorer, spesielt i amygdala og hippocampus (2). Trijodtyronin fungerer kanskje både som hormon og nevrotransmitter (23). Studier viser sammenheng mellom thyreoideafunksjon og det sympatiske nervesystem. Hypotyreose gir økt noradrenalinsyntese, økt antall α -adrenerge og redusert antall beta -adrenerge reseptorer (2). Trijodtyronin forsterker effekten av noradrenalin, serotonin og GABA (11).
Jeg har jo brukt Liothyronin en stund, det hjelper ikke mot svimmelheten for min del, men kanskje du, chino, kunne ha effekt av å prøve dette?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Kreft og tiden etterpå og sånt....?
Av DALIA i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 29Siste melding: 12-01-10, 17:44 -
Skal hele skjoldbruskkirtlen opereres væk?
Av Pochahonta i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 19-10-09, 14:24 -
Alt er helt normalt! Men hvorfor føles det ikke sånn?
Av Turid i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 08-05-09, 22:40 -
Er så sinna hele tiden...
Av grynet i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 12Siste melding: 03-02-08, 10:45 -
Hele Norge bortreist?
Av brits i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 13Siste melding: 06-06-06, 02:11

Svar med sitat
Bokmerker