Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
05-05-07, 11:09 #4
Det første jeg tenkte når jeg begynte å lese innlegget ditt, er at jeg også har slitt med besvimelses-tendenser. Ja, i ungdommen, så besvimte jeg visst også minst en gang. Når disse tendensene ble veldig markante i voksen alder, så hadde jeg fått konstantert autoimmun gonadesvikt - altså eggestokkene blir angrepet av antistoffer slik at de ikke får produsert det østrogenet de skal i fred. Når jeg så begynte på østrogen, forsvant besvimelsestendensene (selv om jeg fremdeles vel har alle tenkelige hypo-symptomer, kraftig...). Under svangerskapene var besvimelsestendense veldig kraftige også, da hadde jeg visst litt lavt jern.
Så skriver du at testosteron og SHBG er lav. Har ikke så god peiling på disse, men det har jo med kjønnshormoner å gjøre, så det "bekrefter" min første mistanke om at du muligens kan ha ubalanse i kjønnshormonene dine. Har du f.eks. uregelmessig menstruasjon?
Når det gjelder dosering på 75 eller 100 mikrogram, så ville jeg selv ha valgt den dosen jeg følte meg best på. Ang vektnedgang hvis man er hyper, den går først og fremst på muskelmassen, så det har jo da liten/kortvarig hensikt.
Kan man bli ufattelig varm av lavt stoffskifte også? I alle fall ikke jeg, så lenge det er det minste kaldt. Fryser meg halvt ihjel og litt til. Men når varmen kommer, så velter den fullstendig over meg og nesten kveler meg. Tror det er mye hormonubalanse, evt ME."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Kreft og tiden etterpå og sånt....?
Av DALIA i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 29Siste melding: 12-01-10, 17:44 -
Skal hele skjoldbruskkirtlen opereres væk?
Av Pochahonta i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 19-10-09, 14:24 -
Alt er helt normalt! Men hvorfor føles det ikke sånn?
Av Turid i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 08-05-09, 22:40 -
Er så sinna hele tiden...
Av grynet i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 12Siste melding: 03-02-08, 10:45 -
Hele Norge bortreist?
Av brits i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 13Siste melding: 06-06-06, 02:11

Svar med sitat
Bokmerker