Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Threaded View
-
05-02-09, 12:22 #2
Sv: Hjelp - Må fjerne halve thyriodea
Medmindre kirurgen begår en direkte fejl under operationen, sker der ingen skade på stemmen.
Er alle tænkelige test-typer udført, for at bekræfte lægernes første bedømmelse af celleforandringer? Er der kræft i skjoldbruskkirtlen i din slægt? Under alle omstændigheder ville jeg i dit sted - gøre det yderste for at få second opinion før du overlader dig til kirurgerne.
Det er ingen dans på roser, at skulle undværre sin skjoldbruskkirtel. For nogle betyder det et livslang invaliditet, mens andre klarer det bedre, selv om jeg personligt ikke kender nogen, som har fået det "som før", som følge af en operation og den livslange efterbehandling med hormontilskud.
Dette her er et meget alvorligt indgreb, hvad angår det efterfølgende liv og du bør sikre dig alt det du kan, at lægerne ikke blot "famler dem frem i halvblinde" for at bekræfte deres diagnose. De fleste læger er desværre ikke klar over konsekvenserne for resten af livet og tror naivt, at en livslang Levaxin-behandling er nem og resultat-sikker, hvorfor de ikke tager det så tungt med at gribe til skalpelen. Derfor er det så vigtigt, selv at overvinde sin frygt og indhente second opinion et andet sted.
Derudover en (forebyggende) privat konsultation hos en uafhængig, kompetent læge for en grundig samtale om følgerne af en total thyreoidectomi inden indgrebet, vil kunne forberede dig til at møde de anderledes tilstande, der altid kommer efter en operation.
Her er sikkert nogen, som kunne anbefale læger, som ved hvad de beskæftiger dem med. Langt fra alle læger ellers kender nok til thyreoidea-sygdomme. Det kan blive vigtig for dig at vide, da du kan jo udvikle hypothyreose senere, som følge af thyreoidectomi - uanset om man får fjernet halvdelen eller hele kirtel.
God vind til dig
EDIT/lidt senere: baremeis mand er blevet bortopereret halvdelen af kirtelen, uden nogen som helst problemer med stofskiftet senere. https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=5848• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hjelp - Må fjerne halve thyreoidea
Av Mann39 i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 10Siste melding: 01-02-10, 22:21 -
Behandling, når man nu kun har den halve kirtel tilbage
Av Helle i forumet OperasjonssalenSvar: 1Siste melding: 07-04-09, 14:53 -
Fjerne skjoldbruksskjertel?
Av Marianne Karlsen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 20-01-09, 06:53 -
fjernet halve skjolbruskkjertel
Av cyrene i forumet OperasjonssalenSvar: 7Siste melding: 26-10-07, 21:25 -
Hjelp: Skriver brev til Thyreoidea Poliklinikken....
Av Anne Ma i forumet Breve til legenSvar: 20Siste melding: 17-10-06, 22:20

Svar med sitat
Bokmerker