Viser søkeresultater 11 til 20 av 27
-
04-09-07, 20:23 #11
-
04-09-07, 20:46 #12
Jeg vet av andre pasienter av Arem at han ikke medisinerer til en lavere TSH enn 1. Du kan gi opp ham. Boka er dog bra.
Velg en annen lege, Texas Thyroid har en liste over veldig bra leger i Texas og en av dem er Lisas mann (Lisa tx på forumet)
(forumet er thyroid.about.com forumet)
Min TSH blir 0,02 på riktig dose og jeg vet hva du snakker om. Jeg har hørt at omtrent en tredel av stoffskiftepasientene også får en veldig lav TSH når de tar stoffskiftehormon. Og t3 senker TSH veldig mye.
Forresten, hva er din ft3 og ft4, det er vel dem du skal gå etter. Uten å se på dem kan jeg ikke kommentere dosen din heller.
-
04-09-07, 20:50 #13
Jeg ville bare sagt det som det var. Han kan ikke akkurat halshugge deg..
Dersom du er redd for at han skal dra frem øksa, så kan du jo alltids si at du har vært på legevakten og ble anbefalt å øke dosen eller noe sånt...
Lykke til med den sinte legen din da
Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
04-09-07, 21:35 #14
Jeg vil oppmuntre deg til å eksperimentere med dosen på egenhånd.
Uten det hadde jeg ikke funnet en brukbar dose.
Men det krever at du tar det med ro og bare flytter bittelitt på doseringen og holder denne iallfall et par måneder så du er sikker på at du har tilpasset deg den.
Jeg er kommet til at om en har symptomer, så er dosen for lav.
Det er gjerne hjertebank og høy hvilepuls når du legger deg som er første tegnet på at dosen begynner å nærme seg toppen. Et friskt hjerte tåler fint noen dager, men en må regulere ned dosen igjen om dette fortsetter lenge.
Jeg har gått over til å regne i ukedosering og gjør klar en boks med syv rom i hver søndag, men finn ditt eget system.
lavgradig - betyr det at du har antistoff og at kjertelen funker delvis ?
Da skal en jo forvente en stigende dosering.
Håper du greier dette.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-09-07, 21:36 #15
Jeg er vel egentlig innstilt på å legge kortene på bordet. Det jeg er redd for er at han ikke skriver ut resept til meg, men det kan han vel ikke gjøre...?
Jeg sliter litt med det About-forumet, Nora. Synes det er vanskelig å finne fram der. Husker du navn på den legen du nevner? Evt om du gidder sende lenken? Veldig takknemlig for hjelp.
Skal legge fram T3 og T4 verdier når jeg har vært på kontrollen, har mistet kopiene mine (grøss og gru)
-
04-09-07, 21:42 #16
Til n Finn:
Problemet mitt er at jeg gjerne eksperimenterer med dosen, men jeg går tom for medisin! Dvs at legen bare skriver ut eksakt mengde han mener jeg trenger, og at apoteket må ny resept. Da er det jo åpenbart at jeg ikke "følger ordre" når jeg ringer og ber om ny for tidlig.
Hvordan gjør du og andre det når dere eksperimenterer?? Kommer ikke dere i samme dilemma?
Jeg vet faktisk ikke om jeg har antistoff eller ikke, var så forfjamset da jeg var hos legen
Så vidt jeg har forstått er low grade forstadiet til "full" hypothyreose. Selv hadde jeg alle symptomer, kraftig og.
-
04-09-07, 22:02 #17
Sant - og jeg skjønner jo frustrasjonen over hjelpeløsheten og avhengigheten ......
Høres veeeldig striks ut han derre ! Har alrdi vært i slik situasjon som du beskriver. Har aldri behøvd å slå ei plate og har alltid fått hva jeg har bedt om - opg det mangler iokke på uenighet mellom meg og doktoren. Labarket viser jo tydelig når TSH =0.......
Appropo plater.......du kan jo miste en box . . . eller to ......
anti-TPO er en viktig test for deg - den sier noe om antistoffer og hva dui kan forvente deg. 80% får jo hypothyreose pga antistoffer, og kan tenke meg at tilstanden kan karakteriseres som lagradig i starten av denne prosessen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-09-07, 23:21 #18
Hei Benny
Det er ikke sikkert legen følger helt med på om du bestiller nye medisiner litt tidlig. Men det beste er jo at legen vet hva du gjør, ellers veileder han deg jo på feil grunnlag og kan heller ikke diagnostisere deg riktig hvis noe går galt.
Kan du ta prøver først, ringe og få svaret på dem - før du går til legen? Da vet du i alle fall hvordan din TSH og annet er, og kan egentlig bestemme deg for hvordan du skal ta møtet med legen utfra det. Og få tatt antistoff-prøver, om det ikke er gjort.
Legen nekter nok ikke å gi deg ny resept hvis du trenger det, han kan jo ikke gjøre det - for både for mye og for lite blir like galt. Men hvis legen ikke er så grei, så kan du jo kanskje bytte? Vet jo ikke hvor besværlig dette er i USA, men det kan da ikke være umulig der heller."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
05-09-07, 14:10 #19
Hei Stina,
Du har rett i det, ikke sikkert han følger SÃ… nøye med som jeg innbiller meg
Vet du at her borte (USA) tillegen jeg går, så får jeg vite svaret på prøvene rett etter jeg har tatt de. Så kommer jeg inn til legen, og han "feller dommen". Jeg tar også en TRH-test (mener jeg den heter). Den er veldig interessant. Selv om mine prøvesvar var innenfor normalen med vanlig tester, viste denne TRH testen at min kjertel ikke fungerte slik den skulle. Det er slags belastningstest. Det er visstnok svært få leger som bruker denne.
-
05-09-07, 15:23 #20
Ang. bra leger i Texas, så har de en lien yahoo gruppe hvor de oplyser om navnene til disse leger. De er bra, og mange reiser langt for å gå til dem.
Om Arem, han går etter TSH. Han vil muligens nekte å behandle deg hvis du tar mer enn su skal slik at din TSH blir lav.
Hvis su skal ha mer thyroxin i mellomtiden til du har skaffet ny lege, bestiller du fra england uten resept slik som mange andre gjør. Er også mye billigere enn noen usa-thyroxin på resept. mastersmarketing.com for eksempel. Husker ikke om de har t3 (tertroxin heter det i england ofte). Man må bare gi opp navnet på legen sin ved bestilling men legen blir ikke underrettet om at du har bestilt noe. Man får lov til å bestil for 3 mnd forbruk, og noen som bestilte mye fordi både mann og kone brukte thyroxin og de tok for et halvt år, fikk beslaglagt sendingen sin.
Thyroid USP er også på nett men faller noen dyrere enn på resept fra legen, jeg mener Nature-throid eller Westhroid som er et veldig bra merke koste mye mindre enn Armour i USA. Pasientene blir ofte anbefalt til å gå til en DO, doctor of osteopathy som jobber helhetlig og ser mer på symptomer enn på prøvene og behandler deg etter din respons på stoffskiftemedisin istedenfor bare prøver. Det fins vel noen der du bor.
De anbefalte legene som har god greie på thyreoidea: Skal prøve å finne noe på forumet, i det minste oppskriften for hvordan du finner yahoo gruppen, du må sende en mail til texasthyroid med noe bestemt i headeren. Klarer ikke å huske hva det var.
Kommuniserte med en som gikk hos Arem før, og hun sa at han brukte Armour til pasientene. Hva bruker du?
Tilføyd: Hvis du har fått påvist at hyofysen ikke sender ut TSH normalt, skulle han kunne behandle deg til en TSH under 1 eller langt under 1. Blir spennede å se hva han sier fordi du skrev jo at han påviste noe der.
Lignende tråder
-
Liothyronin - behandling og kviser
Av Berit S i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 3Siste melding: 15-05-09, 16:38 -
Da har jeg vært hos legen
Av i forumet Høyt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 16-07-07, 13:47 -
Har vært hos Oftebro jeg
Av heisann i forumet Hos legenSvar: 19Siste melding: 22-02-07, 13:27
Svar med sitat

Bokmerker