Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
Jeg er ikke enig med deg, at verden ikke trenger anti depp! For mange er dette løsning. Særlig de som har tunge psykiske problemer. Anti depp tabletter kan også være fine å ha, særlig etter å vært igjennom en tung tid, som feks dødsfall og ulykker. De nyeste anti depp tablettene er jo bedre enn de gamle.
Hmm... nu er det ikke en generel diskussion om antidepressiva, men mest antidepressiva-der-påtvinges-stofskiftesyge, hvor effekten bliver den - at stoffskiftesygdommens "naturlige" psykologiske aspekter behandles forkert med en medicin, der IKKE kan hjælpe de syge af med deres "stofskifte-depressioner" - i stedet for at behandle "stofskifte-medicinsk". Det er en klar lægefejl, at behandle stofskiftesygdommens psykologiske effekt med "psykiatriske" lægemidler. Da det er jo et stofskifte-forum er det i denne vinkel, at svarene her primært må betragtes - dvs. i relation til stofskiftesygdomme.

Derimod hvad psykisk syge behandles med, blander jeg (vi?) mig ikke i. Det må være op til psykiatere.