Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Question Er lavt stoffskifte årsak til depp?

Hei, Helgemann her!

Har vært inne på dette forummet lenge. Hadde noen tråder inn på det gamle forummet, men de ble vist borte...

Har vært å tatt blod prøver av stoffskifte, og skal til legen neste uke, for å få vite resultatet.

Har lest her inne, at det er en del som sliter med depp når stoffskifte er i ulaget. Så egentlig har jeg ikke trengt å stille spørsmål. Jeg har gått på anti-depp tabbletter i mer enn 10 år, og føler at de ikke hjelper meg så mye. Jeg er like deprimert som før. Da jeg begynte med levaxin for noen år siden, ble jeg kjempe bra i hummøret, mindre depp, og lykkligere. Men nå på sen vinteren og til nå, har dette endret seg. Nå sliter jeg helmaks igjen. Deppen er kjempe tung, akkurat som et svart lokk over hodet mitt, sliter med selvmordstanker, dårlig matlyst, sløvhet, vil bare sove, gir blaffen i å være ren og pen, osv. Jeg lurer på da, om det er stoffskifte som gir meg alt dette, eller er det andre ting, som gir disse plagene?

Dette er kjempe slitsomt!!!

Vil jo være glad og alt det der, men lokket på hodet mitt, stenger av alt. Er dette normal, eller.......??

Takker til de som kan gi meg svar!!

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Standard Sv: Er lavt stoffskifte årsak til depp?

JA!!!

Har du Hypotyreose, kan du bli svært deprimert. Jeg har vært igjennom hele karusellen. Bortsett fra at jeg HELDIGVIS ble diagnosert av Norges eneste spesialist med 100% kunnskap om stoffskiftesykdommer, Dr. Helge Oftebro. Jeg begynte på Levaxin istedenfor anti-depressiva. Og ble frisk.

Dårlig, og deprimert, ble jeg ikke igjen før et sykehus prøvde å fjerne stoffskiftemedisnen min fra meg. Men det er en helt annen historie.

Poenget er: Du kan ha Hypotyreose. Bare husk at selv om blodprøvene dine er fine og viser at du ikke har det, kan du ha det! Bare et fåtall av de som har sykdommen får den påvist i blodprøvene!

Oi, der leste jeg at du GÅR på Levaxin - Så du HAR påvist Hypotyreose? Har du fått diagnosen via blodprøve, eller har du blitt symptom-diagnosert?

Hvis du har blitt dårligere en stund etter du har begynt på Levaxin kan det være Levaxinen i seg selv som har gjort deg dårligere. Enten trenger du bare å bytte til en bedre stoffskiftemedisin (naturlig hormoner) ELLER så trenger du å utredes for binyre-trøtther (svææææært få leger har kunnskap om dette!!! ikke stol på dem hvis de sier du er frisk! du KAN ha binyre-trøtthet uansett!) og hvis du har binyre-trøtthet, må du fikse binyrene dine med Hydrocortison før du begynner på naturlig stoffskiftemedisin!

Det er hjelp å få!

Du er nok bare en av de mange som har gått i Levaxin-fellen! Dette er en medisin som er svært mangelfull. De aller fleste (om ikke alle) får det bedre med en annen medisin... Det er mange å velge mellom! Det er dessverre hovedproblemer i Norge, og i verden i dag, at man ikke får vite om at man har et valg! ARMOUR feks. har jo vist seg å være utrolig mye bedre enn Levaxin. Men man hører aldri om det... Her er det hjernevasking, penger og matkamp inne i bildet!

Du skjønner, den beste stoffskiftemedisinen er SÅ bra at den kan fjerne alle symptomene du har som hypotyreose-syk. Og da trenger du jo ingen andre medisiner. Da taper mange selskaper penger på at du har blitt frisk! Get it?

Uansett.

Mitt råd er... Stopp å ta den dumme anti-depressiva'en du går på.. Snakk med legen din og kvitt deg med den.. Sjekk binyrene dine.. Og begynn på naturlig stoffskiftehormon!

Jeg begynner på naturlig stoffskiftehormon til høsten. Jeg forventer å bli mye bedre enn jeg er i dag. I dag går jeg på Levaxin. Frykter at Levaxin er årsaken til at livet mitt har gått til dass i de siste årene, og årsaken til at jeg aldri orket å jobbe mer enn 50%.

Lykke til!

Dette klarer vi!!!

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Sitat Opprinnelig skrevet av ThomasWH Vis post
    JA!!!

Har du Hypotyreose, kan du bli svært deprimert. Jeg har vært igjennom hele karusellen. Bortsett fra at jeg HELDIGVIS ble diagnosert av Norges eneste spesialist med 100% kunnskap om stoffskiftesykdommer, Dr. Helge Oftebro. Jeg begynte på Levaxin istedenfor anti-depressiva. Og ble frisk.

Dårlig, og deprimert, ble jeg ikke igjen før et sykehus prøvde å fjerne stoffskiftemedisnen min fra meg. Men det er en helt annen historie.

Poenget er: Du kan ha Hypotyreose. Bare husk at selv om blodprøvene dine er fine og viser at du ikke har det, kan du ha det! Bare et fåtall av de som har sykdommen får den påvist i blodprøvene!

Oi, der leste jeg at du GÅR på Levaxin - Så du HAR påvist Hypotyreose? Har du fått diagnosen via blodprøve, eller har du blitt symptom-diagnosert?
    Har fått påvist via blodprøver, ja.

Hvis du har blitt dårligere en stund etter du har begynt på Levaxin kan det være Levaxinen i seg selv som har gjort deg dårligere. Enten trenger du bare å bytte til en bedre stoffskiftemedisin (naturlig hormoner) ELLER så trenger du å utredes for binyre-trøtther (svææææært få leger har kunnskap om dette!!! ikke stol på dem hvis de sier du er frisk! du KAN ha binyre-trøtthet uansett!) og hvis du har binyre-trøtthet, må du fikse binyrene dine med Hydrocortison før du begynner på naturlig stoffskiftemedisin!
    Går jo på begynner dosen, 25 µg. Så det høres jo rart ut, hvis jeg blir dårlig allerede nå... Hmm...

Det er hjelp å få!

Du er nok bare en av de mange som har gått i Levaxin-fellen! Dette er en medisin som er svært mangelfull. De aller fleste (om ikke alle) får det bedre med en annen medisin... Det er mange å velge mellom! Det er dessverre hovedproblemer i Norge, og i verden i dag, at man ikke får vite om at man har et valg! ARMOUR feks. har jo vist seg å være utrolig mye bedre enn Levaxin. Men man hører aldri om det... Her er det hjernevasking, penger og matkamp inne i bildet!

Du skjønner, den beste stoffskiftemedisinen er SÅ bra at den kan fjerne alle symptomene du har som hypotyreose-syk. Og da trenger du jo ingen andre medisiner. Da taper mange selskaper penger på at du har blitt frisk! Get it?

Uansett.

Mitt råd er... Stopp å ta den dumme anti-depressiva'en du går på.. Snakk med legen din og kvitt deg med den.. Sjekk binyrene dine.. Og begynn på naturlig stoffskiftehormon!
    Skal slutte med de tablettene, ja. Siden de ikke hjelper meg så mye.

Jeg begynner på naturlig stoffskiftehormon til høsten. Jeg forventer å bli mye bedre enn jeg er i dag. I dag går jeg på Levaxin. Frykter at Levaxin er årsaken til at livet mitt har gått til dass i de siste årene, og årsaken til at jeg aldri orket å jobbe mer enn 50%.

Lykke til!

Dette klarer vi!!!
    Håper du får bedre du og. Dritt å ha det slik som vi har det!!

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Ok, hvis du bare går på 25 mkg Levaxin, er det nok litt for tidlig for vi kan si noe som helst.. Hvor mye stoffskiftemedisin som er nok, det vet du bare når symptomene dine avtar! Eller når bivirkningene av for mye stoffskiftemedisin inntreffer.

Jeg har dog fått nok av Levaxin og skal bytte til noe bedre. Det er mange som får depresjon av Levaxin, fordi Levaxin ikke gjennopptar kroppens reelle funksjoner godt nok.

Men, som sagt, i ditt tilfelle er det nok litt tidlig å si noe som helst. 25 mkg er for lite!

T3 (Liotyronin, evt. Armour osv.) er det som fjerner depresjon! Sjekk ut kombinasjonsbehandling med Liotyronin! Levaxin alene er nok ikke bra nok for noen tror jeg..

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Vil bare minne om at man ikke skal slutte med noen medisiner eller endre behandling, uten at man har avtalt dette med legen først.

Depresjon er et av symptomene på lavt stoffskifte. Selv har jeg slitt med mye nedstemthet det siste året, har taklet motgang svært dårlig, særlig siden august i fjor. Og nå viser det seg at stoffskiftet mitt er for lavt igjen, til tross for levaxinbehandling siden 1997. Antakelig har det vært for lavt igjen i lang tid nå. Jeg tar ikke noe antidepressiva, burde vel kanskje ha forlangt det, men jeg vil ikke.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Selvfølgelig må ingen forandre på medisinering uten å vite hva de driver på med først! Enten man gjør det gjennom lege, eller selv-opplæring! Sistnevnte gjelder hvis du virkelig _vet_ hva du driver på med.

Sonja, INGEN skal gå på anti-depressiva. Det er piller verden ikke trenger. Forøvrig lurer jeg på hvorfor du enda ikke har fått tak i naturlig stoffskiftehormon?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Forøvrig lurer jeg på hvorfor du enda ikke har fått tak i naturlig stoffskiftehormon?
    Fordi jeg venter på at legen skal oppdatere seg på hvordan overgangen til Armour skal gjøres. Jeg vet han holder på med det nå. Han har aldri hatt en pasient som skal skifte fra Levaxin til Armour, han har bare hatt to pasienter som har startet rett på Armour fra "skrætsj". Vet han ville forhøre seg med spesialister på området først, så jeg har anbefalt ham å kontakte Balderklinikken. Jeg har jo flere andre sykdommer han må ta hensyn til også. Uansett var han positivt innstilt til et skifte, så jeg er bare glad for at han er villig til å sette seg grundig inn i dette først.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Selvfølgelig må ingen forandre på medisinering uten å vite hva de driver på med først! Enten man gjør det gjennom lege, eller selv-opplæring! Sistnevnte gjelder hvis du virkelig _vet_ hva du driver på med.

Sonja, INGEN skal gå på anti-depressiva. Det er piller verden ikke trenger. Forøvrig lurer jeg på hvorfor du enda ikke har fått tak i naturlig stoffskiftehormon?
    Jeg er ikke enig med deg, at verden ikke trenger anti depp! For mange er dette løsning. Særlig de som har tunge psykiske problemer. Anti depp tabletter kan også være fine å ha, særlig etter å vært igjennom en tung tid, som feks dødsfall og ulykker. De nyeste anti depp tablettene er jo bedre enn de gamle.

Jeg skjønner at du går for alternative medisiner. Men for meg, funker ikke slike ting. Desverre. Har prøvd mye rart, men har lite eller ingen virkning på meg. Og jeg trur neppe det finnes medisin mot urinsyre gikt som jeg også har.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
    Jeg er ikke enig med deg, at verden ikke trenger anti depp! For mange er dette løsning. Særlig de som har tunge psykiske problemer. Anti depp tabletter kan også være fine å ha, særlig etter å vært igjennom en tung tid, som feks dødsfall og ulykker. De nyeste anti depp tablettene er jo bedre enn de gamle.
    Hmm... nu er det ikke en generel diskussion om antidepressiva, men mest antidepressiva-der-påtvinges-stofskiftesyge, hvor effekten bliver den - at stoffskiftesygdommens "naturlige" psykologiske aspekter behandles forkert med en medicin, der IKKE kan hjælpe de syge af med deres "stofskifte-depressioner" - i stedet for at behandle "stofskifte-medicinsk". Det er en klar lægefejl, at behandle stofskiftesygdommens psykologiske effekt med "psykiatriske" lægemidler. Da det er jo et stofskifte-forum er det i denne vinkel, at svarene her primært må betragtes - dvs. i relation til stofskiftesygdomme.

Derimod hvad psykisk syge behandles med, blander jeg (vi?) mig ikke i. Det må være op til psykiatere.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post

Jeg skjønner at du går for alternative medisiner. Men for meg, funker ikke slike ting. Desverre. Har prøvd mye rart, men har lite eller ingen virkning på meg. Og jeg trur neppe det finnes medisin mot urinsyre gikt som jeg også har.
    Øh, det har aldri vært snakk om ALTERNATIVE MEDISINER her. Naturlig fremstillt stoffskiftehormon er en helt vanlig medisin, som Levaxin, bare at den fungerer bedre fordi den er fremstillt av grisekjertel istedenfor kjemisk dritt i et laboratorium.

Og korrekt, som Anisa sier, snakker vi først og fremst om feilbehandling av hypotyreose-syke her: De skal IKKE ha anti-depressiva! Det de/vi derimot skal ha, er riktig stoffskiftemedisin, slik at cellene våre gjenopptar deres normale funksjon igjen!

Men jeg er også sikker på at mange andre der ute som IKKE er stoffskiftesyke kunne ha bruk for andre ting enn anti-depressiva. Jeg har lært mye om schizofreni i det siste, feks. Her er løsningen enklere enn folk tror. Dessverre kan jeg ikke uttale meg om hva løsningen er, da dette er hemmelighetsstemplet.

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Genmodifisert mat - årsak til at vi er syke?
    Av Måken i forumet Genmodifisert mat (GMO)
    Svar: 3
    Siste melding: 28-04-10, 13:30
  3. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46
  4. Årsak til vektøkning?
    Av Anne Mette i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 15
    Siste melding: 30-06-05, 23:22

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg