Viser søkeresultater 1 til 10 av 49

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard Sv: Er lavt stoffskifte årsak til depp?

Vil bare minne om at man ikke skal slutte med noen medisiner eller endre behandling, uten at man har avtalt dette med legen først.

Depresjon er et av symptomene på lavt stoffskifte. Selv har jeg slitt med mye nedstemthet det siste året, har taklet motgang svært dårlig, særlig siden august i fjor. Og nå viser det seg at stoffskiftet mitt er for lavt igjen, til tross for levaxinbehandling siden 1997. Antakelig har det vært for lavt igjen i lang tid nå. Jeg tar ikke noe antidepressiva, burde vel kanskje ha forlangt det, men jeg vil ikke.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Selvfølgelig må ingen forandre på medisinering uten å vite hva de driver på med først! Enten man gjør det gjennom lege, eller selv-opplæring! Sistnevnte gjelder hvis du virkelig _vet_ hva du driver på med.

Sonja, INGEN skal gå på anti-depressiva. Det er piller verden ikke trenger. Forøvrig lurer jeg på hvorfor du enda ikke har fått tak i naturlig stoffskiftehormon?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Sitat Opprinnelig skrevet av ThomasWH Vis post
    Forøvrig lurer jeg på hvorfor du enda ikke har fått tak i naturlig stoffskiftehormon?
    Fordi jeg venter på at legen skal oppdatere seg på hvordan overgangen til Armour skal gjøres. Jeg vet han holder på med det nå. Han har aldri hatt en pasient som skal skifte fra Levaxin til Armour, han har bare hatt to pasienter som har startet rett på Armour fra "skrætsj". Vet han ville forhøre seg med spesialister på området først, så jeg har anbefalt ham å kontakte Balderklinikken. Jeg har jo flere andre sykdommer han må ta hensyn til også. Uansett var han positivt innstilt til et skifte, så jeg er bare glad for at han er villig til å sette seg grundig inn i dette først.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Selvfølgelig må ingen forandre på medisinering uten å vite hva de driver på med først! Enten man gjør det gjennom lege, eller selv-opplæring! Sistnevnte gjelder hvis du virkelig _vet_ hva du driver på med.

Sonja, INGEN skal gå på anti-depressiva. Det er piller verden ikke trenger. Forøvrig lurer jeg på hvorfor du enda ikke har fått tak i naturlig stoffskiftehormon?
    Jeg er ikke enig med deg, at verden ikke trenger anti depp! For mange er dette løsning. Særlig de som har tunge psykiske problemer. Anti depp tabletter kan også være fine å ha, særlig etter å vært igjennom en tung tid, som feks dødsfall og ulykker. De nyeste anti depp tablettene er jo bedre enn de gamle.

Jeg skjønner at du går for alternative medisiner. Men for meg, funker ikke slike ting. Desverre. Har prøvd mye rart, men har lite eller ingen virkning på meg. Og jeg trur neppe det finnes medisin mot urinsyre gikt som jeg også har.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
    Jeg er ikke enig med deg, at verden ikke trenger anti depp! For mange er dette løsning. Særlig de som har tunge psykiske problemer. Anti depp tabletter kan også være fine å ha, særlig etter å vært igjennom en tung tid, som feks dødsfall og ulykker. De nyeste anti depp tablettene er jo bedre enn de gamle.
    Hmm... nu er det ikke en generel diskussion om antidepressiva, men mest antidepressiva-der-påtvinges-stofskiftesyge, hvor effekten bliver den - at stoffskiftesygdommens "naturlige" psykologiske aspekter behandles forkert med en medicin, der IKKE kan hjælpe de syge af med deres "stofskifte-depressioner" - i stedet for at behandle "stofskifte-medicinsk". Det er en klar lægefejl, at behandle stofskiftesygdommens psykologiske effekt med "psykiatriske" lægemidler. Da det er jo et stofskifte-forum er det i denne vinkel, at svarene her primært må betragtes - dvs. i relation til stofskiftesygdomme.

Derimod hvad psykisk syge behandles med, blander jeg (vi?) mig ikke i. Det må være op til psykiatere.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hmm... nu er det ikke en generel diskussion om antidepressiva, men mest antidepressiva-der-påtvinges-stofskiftesyge, hvor effekten bliver den - at stoffskiftesygdommens "naturlige" psykologiske aspekter behandles forkert med en medicin, der IKKE kan hjælpe de syge af med deres "stofskifte-depressioner" - i stedet for at behandle "stofskifte-medicinsk". Det er en klar lægefejl, at behandle stofskiftesygdommens psykologiske effekt med "psykiatriske" lægemidler. Da det er jo et stofskifte-forum er det i denne vinkel, at svarene her primært må betragtes - dvs. i relation til stofskiftesygdomme.

Derimod hvad psykisk syge behandles med, blander jeg (vi?) mig ikke i. Det må være op til psykiatere.
    Nå var dette med anti depp tabletter myntet til ThomasWH som mente at disse tablettene var noe tull.

Problemet med stoffskiftesykdom, er jo at den ikke er så lett å oppdage i begynnelsen. Slik med meg. Jeg begynte å plages tidlig med ryggen, i ungdomsårene, og like så depresjon. Det ble tatt alle slags prøver, men fant ikke noe fornuftig svar. Det var når jeg fikk ny lege, en tysker, at jeg ble diagnosisert for stoffskifte og urinsyregikt. Den forrige legen jeg hadde, en fra Polen, mente jeg var alkoholiker, og den forrige der igjen, mente at jeg var lat og giddesløs.

Er veldig spent på hva prøvene sier. Får håpe jeg kan øke dosen. Så at jeg kanskje kan få det litt bedre, enn nå.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Anti-depressiva ER noe tull. Fakta.

Man skal ha naturlig fremstilt stoffskiftehormon når man har hypotyreose.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Anti-depressiva ER noe tull. Fakta.

Man skal ha naturlig fremstilt stoffskiftehormon når man har hypotyreose.
    Anti depp er IKKE noe tull! Roer ned nervene, og hjelper mange til et bedre liv!

Menne - funker lite på meg som sagt...

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post

Jeg skjønner at du går for alternative medisiner. Men for meg, funker ikke slike ting. Desverre. Har prøvd mye rart, men har lite eller ingen virkning på meg. Og jeg trur neppe det finnes medisin mot urinsyre gikt som jeg også har.
    Øh, det har aldri vært snakk om ALTERNATIVE MEDISINER her. Naturlig fremstillt stoffskiftehormon er en helt vanlig medisin, som Levaxin, bare at den fungerer bedre fordi den er fremstillt av grisekjertel istedenfor kjemisk dritt i et laboratorium.

Og korrekt, som Anisa sier, snakker vi først og fremst om feilbehandling av hypotyreose-syke her: De skal IKKE ha anti-depressiva! Det de/vi derimot skal ha, er riktig stoffskiftemedisin, slik at cellene våre gjenopptar deres normale funksjon igjen!

Men jeg er også sikker på at mange andre der ute som IKKE er stoffskiftesyke kunne ha bruk for andre ting enn anti-depressiva. Jeg har lært mye om schizofreni i det siste, feks. Her er løsningen enklere enn folk tror. Dessverre kan jeg ikke uttale meg om hva løsningen er, da dette er hemmelighetsstemplet.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Jeg har lært mye om schizofreni i det siste, feks. Her er løsningen enklere enn folk tror. Dessverre kan jeg ikke uttale meg om hva løsningen er, da dette er hemmelighetsstemplet.
    Hmm.. nu skal vi ikke "stjæle" helgemanns tråd (sorry), men mon du evt. tænker på det, som bl.a. omtales her?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Genmodifisert mat - årsak til at vi er syke?
    Av Måken i forumet Genmodifisert mat (GMO)
    Svar: 3
    Siste melding: 28-04-10, 13:30
  2. Medikamenter er en hyppig årsak til utslett
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 0
    Siste melding: 02-02-10, 12:04
  3. Depp og stresset = fett hår og skikkelig problemhud
    Av Moxa i forumet Lavt stoffskifte, hår og negler
    Svar: 1
    Siste melding: 17-12-09, 02:08
  4. Er lavt stoffskifte årsak til depp?
    Av helgemann i forumet Depresjon