Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Hybrid View
-
18-01-10, 23:25 #1
Sv: ME(utmattelsesyndrom) og Hypo. kan man ha begge?
Hei. Jeg har lest gjennom disse trådene selv om de er av eldre dato ettersom jeg har ME og i løpet av 2009 fikk Graves - opererte bort hele kjertelen i okt 2009 pga struma.
Vil bare først kommentere deg Stina, selv om det er noen år siden dette ble skrevet men det kan være flere som lurer på det samme. Her er link til ME-forumet med oversikt over leger som stiller diagnose.
http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum-about157.html
Selv kom jeg til Gunnar Aasen i 2007 etter å ha vært syk i nesten 10 år. Jeg ante faktisk ikke at det var ME jeg hadde - trodde faktisk det var lavt stoffskifte som var årsaken (men legene sa at prøvene var fine) ettersom jeg utviklet struma i 2002/2003. Jeg leste mye på sidene her inne og fant mye informasjon, i tillegg til at symptomene stemte veldig godt med slik jeg hadde/har det. Jeg var hos Aasen til vurdering av strumaen i 2003 men trengte ikke å komme igjen. Da jeg ved en tilfeldighet oppdaget at det sannsynligvis var ME jeg hadde, fikk jeg raskt time hos han ettersom jeg hadde vært der før, han er OK og har god peiling på sykdommen men vet ikke alt. Bl.a. spurte jeg om hvorfor jeg har så lett for å legge på meg - nei det trodde han måtte være pga inaktivitet. Jeg vet jo selv at jeg trente til jeg nesten hadde tunga på knærne, så sliten var jeg - men det var så frustrerende å bare legge på seg og ikke kunne gjøre noe. Jeg gikk på spinning og apparat-trening uten å vite at dette bare gjorde det hele verre. Det viktigste når man har ME er AAA (aktivitetsavpassing).
Dere som lurer på noe i forbindelse med ME, finner mye informasjon på ME-forumet: http://meforum.diskusjonsforum.no/meforum.html
rutta ;-))
-
06-04-10, 16:37 #2
Sv: ME(utmattelsesyndrom) og Hypo. kan man ha begge?
En liten kommentar til en gammel tråd.
Jeg var hos Professor Nyland på Haukeland og fikk min ME diagnose. Han fortalte da at det ikke var sjeldent at folk hadde både ME og hypo. Han hadde sett det mange ganger.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
ME (utmattelsesyndrom) og Hypotyreose. Kan man ha begge?
Av Tor i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 13Siste melding: 13-05-10, 20:30 -
Armour eller levaxin, eller begge deler?
Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 19:37 -
Ny med Hypo-diagnose.
Av benga i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 07-04-07, 15:42 -
nå er jeg på vei mot hypo
Av rikke i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 01-02-07, 07:37 -
Blæra - hypo - ME???
Av Stina i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 11Siste melding: 28-01-07, 22:11

Svar med sitat
Bokmerker