Viser søkeresultater 1 til 9 av 9

Tråd: Svimmelhet?

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Svimmelhet?

Hvordan er dere svimle? Høres vel litt rart ut å spørre om dette, men jeg skal forklare litt mer.

Jeg har i hvertfall vært svimmel på ulike måter. Perioder har jeg vært standard svimmel og da er jeg bare forsiktig og setter meg ned. Har også hatt en periode hvor jeg ikke klarte det, men endte opp med å besvime.

Nå for tida så er jeg mest svimmel når jeg er helt i ro. Jeg kan sitte eller ligge på sofaen, og så blir jeg svimmel. Det suser og jeg mister alle lyder, men etter kort tid så går det tilbake, selv om det ofte kan henge litt igjen.Ofte når jeg mister lydene, så får jeg sterk piping i ørene også.

Jeg synes bare denne svimmelheten når man er i ro er litt rar. Har hatt det innimellom før også, men nå kommer det oftere. Er det noen her inne som har noen erfaringer med dette?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Svimmelhet?

Sitat Opprinnelig skrevet av Qa Vis post
    Er det noen her inne som har noen erfaringer med dette?
    Jeg er gudskelov forskånet for svimmelhed, men andre har ganske vist skrevet om det før:

-Svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
    -Hjertebank og svimmelhet
    -SVIMMELHET
    -svimmelhet
    -svimmelhet og lavt stoffskifte...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Sv: Svimmelhet?

Takk.

Jeg søkte først jeg også, men etter å kikke gjennom en del tråder som ikke gav så mye svar så "gav jeg litt opp". Har ikke hodet helt med meg om dagen, så jeg orket ikke gå igjennom alle sider.

Da er det bra noen andre er bedre enn meg her!

Redigering:

Jeg har nå lest igjennom trådene, og det står lite om hvordan folk opplever denne svimmelheten. Så om noen vil dele sine erfaringer her, blir jeg glad.
    Sist endret av Qa; 22-04-10 kl 00:11 Begrunnelse: Kommentar etter jeg hadde lest igjennom linkene

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Min svimmelhet kom med skikkelig elendige binyrer. Svimmelheten minsket etterhvert som dosene med hydrokortisontabletter økte. For meg ser det ut til at det er knyttet til binyrer som ikke fungerer. Det kan være lurt å kikke litt på det også, du har jo gått ubehandlet lenge?
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2010
    Meldinger
    58

Jeg har vært konstant svimmel i minst 2 år. Det er heldigvis ikke like ille hver dag, men det er nesten svimmelheten jeg sliter mest med (bortsett fra at jeg er sliten da).

De siste dagene har jeg vært ekstra svimmel, det er sånn "nesten-besvimelse"-følelse. Føler at jeg blir litt borte, det prikker i hodet og jeg må sette meg ned med en gang. Og da mener jeg MED EN GANG, ellers går jeg i bakken. Er jeg ute og går, eller i butikker, så må jeg bare sette meg rett ned på bakken/gulvet.
    Jeg kan bli svimmel selv om jeg sitter i ro også, akkurat nå mens jeg skriver dette så går det helt rundt fo rmeg. Kjenner jeg nesten sitter og svaier på kontorstolen.

Det du skriver om å bli svimmel mens man ligger på sofaen, det har jeg opplevd. Da får jeg prikking i hodet og susing i ørene, og synsfeltet blir mindre og mindre. Så forsvinner det gjerne like før jeg føler at jeg blir "borte".

Så Qa, du er ikke alene.
    Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 10-12 år siden. Jeg følte meg ikke syk på den tiden, bare litt trøtt, og prøveresultatene var helt greie etter at jeg ble medisinert.
    For 3 år siden kom smellen...

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Slik svimmelhet dere beskriver høres skikkelig ekkel ut. Jeg har bare vært svimmel når jeg reiser meg litt fort opp, eller når jeg bøyer meg litt ned. Jeg har kommet til at min svimmelhet har med jern og gjøre. Når jernlagrene blir for lave blir jeg svimmel, og da spiser jeg mer jern og så blir det borte. Merker det særlig når jeg trener også, hvis jeg skal ta i.. da går det helt rundt og jeg ser skyer.
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Takk for innspill.

Slik du har det puselille, hørtes veldig ille ut. Selv er jeg heldig for jeg har det jo ikke hele tida, slik du har det.

Det du sier Vigdis er intressant, jeg har planer om å be om henvising til en privat spesialist på legetimen til uka, for jeg er ikke fornøyd med å være erklært "frisk". Jeg håper hvis jeg kommer dit at også slike ting kan sjekkes ut. Har fått denne spesialisten anbefalt av andre som har slitt med å bli tatt seriøs i forhold til lavt stoffskifte av fastlegen her vi bor.

Jeg er også lav på jern, slik du også har vært damen. Og skal innrømme at siste par ukene så har jeg glemt jernpilla mi litt ofte. Pleier å ta den på kvelden, men siden jeg generelt har vært mer sliten så ha jeg blitt mye mer distre igjen. :( Har glemt endel, og rota til endel igjen i det siste. :( I tillegg så sovner jeg ofte på sofaen lenge før leggetid. Kanskje på tide med en ny plan så jeg klarer å huske den.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    62
    Meldinger
    88

Standard Jeg blir også svimmel når jeg er i ro.....!

Hei Qa!
    Jeg er plaget med svimmelhet - ikke hele tiden men ofte. Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte, og har bare gått på medisin (Levaxin) et par uker - så det er for tidlig å si hvordan den vil hjelpe.

Jeg selv tror svimmelheten min har sammenheng med det lave stoffskiftet - og på en måte er en "bivirkning" av selve sykdommen: Jeg blir ofte fysisk veldig sliten av "ingenting", og hvis jeg da ikke passer på å få nok hvile kommer en intens spenningshodepine som nesten umiddelbart går over i en ubehagelig svimmelhet og kvalme.

Og den er der om jeg er i ro også - nesten mest da faktisk - er særlig plagsomt hvis jeg er svimmel når det er på tide å legge seg for natta, for "vanlig" svimmelhet går jo over om man legger seg ned men ikke den svimmelheta jeg har. Og da blir det umulig å sove, føler at det blir bare verre og verre jo lenger jeg ligger. Heldigvis hjelper det for meg å ta 1 paracet - da klarer jeg å slappe av og sovne. Skjer vel 2-3 ganger i uka at det er så ille, men jeg har snakket med legen min om det. Og han sa at dersom det ikke var oftere, og jeg syntes paracet hjalp, skulle jeg bare fortsette med det. For paracet var veldig mye mindre farlig enn andre medisiner han kunne gitt meg resept på.

Men som sagt - jeg tror selv det har med stoffskiftet å gjøre på den måten at det er verst når jeg er mest sliten, og har jo forhåpninger om at det vil bedre seg etter noen måneder med medisinering for stoffskiftet.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Standard Sv: Jeg blir også svimmel når jeg er i ro.....!

Sitat Opprinnelig skrevet av Atina Vis post
    Jeg selv tror svimmelheten min har sammenheng med det lave stoffskiftet - og på en måte er en "bivirkning" av selve sykdommen: Jeg blir ofte fysisk veldig sliten av "ingenting", og hvis jeg da ikke passer på å få nok hvile kommer en intens spenningshodepine som nesten umiddelbart går over i en ubehagelig svimmelhet og kvalme.
    Veldig bra at Paracet hjelper, for dette kunne jo høres ut som om du hadde noe opp i mot migrene. Høsten for 2,5 år siden fikk jeg det. Etter møter (anstrengelser) så ble jeg helt kjørt og ble slik kastet opp og bare måtte legge meg. Jeg fikk medisiner for dette også.

Jeg får fortsatt veldig lett vondt i hodet, og har det i dag også. Hadde det aldri før. Men forskjellen er at det ikke lenger blir så ille. Det som hjelper meg er kiropraktor. Har du spenninger/ stivheter i nakken? Fra kiropraktoren tok tak i dette, har jeg aldri hatt det så ille igjen. Vil bare gi deg et tips som fungerte for meg.

Lignende tråder

1. Lavt stoffskifte, hjertebank, svimmelhet og trening
    Av Veronica1991 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 7
    Siste melding: 15-03-09, 08:57
  2. synsproblemer/svimmelhet
    Av jessica i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 24-08-07, 21:09
  3. Svimmelhet
    Av madonna i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 24-11-06, 08:32
  4. svimmelhet
    Av Linroed i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 06-09-06, 21:20
  5. svimmelhet og lavt stoffskifte...
    Av lisundb i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 13-07-05, 14:02

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn