Hei

Jeg leser med interesse det med Roussel og Cortef. Skal spørre legen min denne uka, men tviler på at jeg får noe klart svar. Jeg hadde en følelse av at Cortef hadde litt bedre virkning - dette var med det samme jeg byttet merke. Jeg følte ihvertfall behov for å øke dosen. Har vært på 37,5 siden.
Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
Vet ikke hva som gikk av meg--tror rett å slett at jeg er så lei at jeg bare gjorde noe, hvis du skjønner.
Jeg skjønner hva du mener, Gunnda. En vil at noe skal skje. For meg skjedde det noe positivt da jeg begynte med DHEA. Startet lavt, på 10 mg. Tålte det fint, og økte til 15 etter et par uker. Nå planlegger jeg å øke igjen om et par dager. Lurer på om jeg skal gå rett til 25 siden jeg har tålt det så godt hittil. 25mg var anbefalt dose fra legen. Mitt S-DHEA var på 1. Referanseområdet er 1,7-15. Så jeg antar at jeg har litt å gå på? Har fått mer energi og er generelt et hakk bedre. Forsøkte å gå ned på hc, men de fleste dagene føler jeg at jeg trenger 37,5, en dag iblant holder det med 35. DHEA hadde en ganske kraftig hormonell effekt. Fikk relativt kraftig mensblødning da jeg økte fra 10 til 15 (da jeg startet hadde jeg mens), så jeg får vel regne med ny blødning ved økning igjen?

I motsetning til Vigdis er jeg nok ikke overdosert på Thyroid. Men jeg er på høy dose: 6, 25. Føler at jeg har hyposymptomer fremdeles. Huden min er fortsatt tørrere enn vanlig, er ofte stiv i ansiktet mm. Men mange av de andre symptomene mine kan like gjerne komme fra binyrebarken. Dessuten er døgnvariasjonen i formen min også en pekepinn på det, tenker jeg. F.eks at jeg er bedre form etter seks på kvelden, er dårlig på morgenen etc.

Vel, jeg har økt opp stilingsandelen på jobb. Det er jo et tegn på at det går framover.

Tenker på dere andre. Klem fra Rufus