Viser søkeresultater 41 til 50 av 131
-
19-04-10, 13:48 #41
Sv: Erfa Thyroid og erfaringer.
Hei Jeanette!
Takk for svar fra deg. Jeg er virkelig spent på å høre hvordan det går med deg videre, om den gode formen holder seg. La oss krysse fingrene for at det ikke er et blaff, men en varig og god endring!
Jeg fikk som deg lavt stoffskifte etter siste svangerskap, dvs etter mars 09. Stoffskiftet ble oppdaget i jan 10 så gikk ikke så utrolig lenge med symptomer men det var ille nok! Permisjonen var ikke akkurat like "rosenrød" som det var etter mitt første barn, for å si det mildt.
Kjenner meg så igjen i det du skrev med trøtthet og "tåkefyrste" etter store måltider. Jeg var og er fremdeles til en viss grad, likedan. Jeg unngikk i det lengste å spise husker jeg, for jeg visste jeg ville bli helt utslått etterpå. Nå er det bedre, men jeg spiser også oftere for å ikke få en så voldsom reaksjon.
Skal gi levaxinen en sjanse men det blir spennende å dra på Balder om seks uker. Jeg går gjerne for grisetyroksin dersom det kan gjøre meg bedre. Håper du vil fortsette å fortelle hvordan det går:-)
Lykke til med alt så lenge:-)
Berit
-
19-04-10, 15:15 #42
Jeanette78: Jeg gikk også på 125 mcg levaxin (og 20mcg liothyronin) før jeg skiftet over til delvis tyroid og delvis levaxin. Når jeg startet på thyroid tok jeg 50 mcg levaxin og 90 mg thyroid.
Jeg har desverre ikke fått bedring som de fleste andre her, men ble heller verre. Har aldri hatt så mye verking i muskler og ledd og hatt så lav puls noensinne som jeg har hatt de siste månedene. Helt bevistløs om morgenen og har vaket rundt i min egen tåkesky. Ut fra blodprøver, så skulle man tro jeg var underdosert(hvis man ser bort fra TSH), og legen økte derfor dosen, og jeg ble enda verre. Så nå har de funnet ut at jeg er overdosert. Og har derfor redusert levaxin dosen, og skal til slutt stå igjen med tyroiden og bitte litt levaxin. Vet ikke helt hva jeg skal tro lenger, siden dårlig form alltid har betydd lave verdier for meg. Men formen er nå bedre etter at jeg har redusert dosen. Verkingen er nesten helt borte, og jeg klarer å komme meg opp om morgenen. Pulsen virker også mer normal. Trodde man fikk hjertebank og vill puls av overdosering jeg? Hos meg var det tydeligvis motsatt. Så jeg kommer til å gjøre som legene sier en stund til, og håper inderlig de har rett den her gangen. Det er jo formen som er avgjørende og ikke blodprøveverdiene.
Er som flere andre sier her også, dette stoffskifte greiene er veldig individuelt.10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
19-04-10, 17:26 #43
Leit å høre dette Damen.
Jeg er jo av de som har ivret mest med å fortelle om mine egne - gode - erfaringer med tyroid bruk. Jeg syns det er synd at du ikke opplever det samme som jeg gjorde.
Jeg sluttet jo helt med Levaxin i en uke før, og jeg opplevde jo bedring allerede før jeg begynnte med Armour.
Det var en erfaring jeg hadde fra tidligere forsøk på å prøve å slutte med Levaxin. Jeg ble bedre en uke og måtte så begynne igjen - såklart.
Det kan være at jeg ikke tåler ett eller annet med dem ?
Jeg har senere forsøkt to ganger å blande inn en liten mengde Levaxin, fordi jeg vet at Balder bruker en slik mix.
Det kan ikke jeg.
Jeg får samme bivirkninger jeg hadde når jeg blander inn 25µg/dag Levaxin.
Forteller jeg det til en lege, rister han av-visende på hodet og får seg ikke til å tro hva jeg sier.
Med et slikt lege/pasientforhold har jeg iallfall funnet ut at det beste er å regulere dosen selv.
Uten at jeg vil bidra ytterligere til den allmenne forvirring da......
Ønsker deg god bedring Damen !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-04-10, 18:13 #44
Kan nok være at det samme gjelder meg n`Finn. Vi har jo hatt samme reaksjoner på mye tidligere også, som Liothyroninen. Jeg trapper ned Levaxin, kunne sikkert bare stoppet med den. Men legene på Balder mente jeg måtte trappe ned, så da gjør jeg vel det. (minker litt mer enn de sier jeg) Er en drøy uke siden nedtrappingen startet, og formen har vært mye bedre de siste 3-4 dager. Kan være tilfeldig også såklart, men velger å tro det er Levaxinen. Til syvende og sist er det jo jeg som bestemmer hva som svelges, men håper på å få med meg legene. Planen til legene på Balder er at jeg skal ta 25mcg levaxin daglig, det er jo knapt noe, og kan ikke helt se vitsen i det. Da må det være bedre å bare ta litt mer Thyroid.
Mener jeg leste over her at T3 og T4 verdiene dine sank når du gikk over til Thyroid? T4 har sunket fra 18 til 14 og T3 fra 6.5 til 5.2. TSH fra 0,03 til 0,01. Ut fra dette skulle man jo tro jeg var underdosert, hvis man ikke ser på TSH. Men hvis formen blir bedre med mindre, så er det vel noen andre omveltninger som skjer i kroppen da. Hvilepulsen om morgenen har ihverfall gått fra rundt 40 til rundt 55.
Det som forvirrer meg er at hvis det stemmer at jeg er overdosert, så har jeg akkurat samme symptomer på for lav og for høy dosering. Hvordan skal man da klare å skille det fra hverandre? Hvordan gjør dere andre det, med tanke på å sette riktig thyroid dose selv?10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
19-04-10, 18:21 #45
Leit å høre Damen... Håper du snart finner en kombinasjon som fungerer for deg!

Håper jeg holder på effekten av Thyroid like godt som deg n`Finn ( og som mange andre.)
Jeg syns jeg kjenner meg igjen i symptomene ift. den du beskriver ift. levaxinbruk n`Finn, kuttet ned på levaxindosen i desperasjon fordi jeg etterhvert ikke skjønte bæra når jeg hadde alle tegn på kraftig underdosering, og bare ble værre når jeg økte på med levaxinen. Når jeg kuttet ned ble jeg plutselig mye bedre, før jeg etterhvert fikk underdoseringssymptomer igjen... Rart! Så hoppet jeg til den konklusjonen at det sikkert var binyrene mine som ikke hang med, men jeg driver litt mere å friskmelder de nå da som Thyroiden virker så bra.. Har også litt muskelverk som du beskriver Damen, men tenker inntil videre at kroppen må venne seg til Thyroiden.. Og som nevnt, så kjenner jeg enda at jeg er underdosert.
Så enten så er det ett eller annet med levaxinen jeg ikke tåler, eller så klarer ikke kroppen min å nyttegjøre seg levaxinen.. Noe rart er det i hvertfall...
Mvh Jeanette
-
19-04-10, 19:41 #46
Ja - mine fT4 verdier var jo svært lave, og jeg gikk lenge med dem.
Fordi jeg følte meg så mye bedre enn jeg hadde hatt det.
Det var også fordi jeg ikke turte å øke dosen så fort som jeg burde ha gjort.
Pakningsvedlegget til Armour anbefaler svært rask doseøkning, men jeg var jo skeptisk og litt redd også til hva jeg selv dreiv med.......
90mg/dag er der jeg var da verdiene mine var lave. Da jeg passerte 120mg ble TSH=0. Jeg måtte ha dem opp på 240 og 300 også før det ble bra, men jeg hadde samtidig lav D-vitaminstatus.
Nå er det bra med D-vitamin, og jeg er fornøyd med en dosen på 180mg/dag.
Det er ingen grunn til å være redd !
Om du skulle komme til å overdosere et Tyroid er det bare å hoppe over doen neste dag og symptomene går over den dagen.
Så skal du stole på deg selv da Damen.....
Klart at når du ikke kjenner forskjell på symptomer når legen komer å sier at du plutselig er overdosert - så er det legen som tar feil ! DU har rett, symptombildet har ikke endret seg - du er fremdeles underdosert.
Ingen får overdosesymptomer uten at hjertet er påvirket. Det har høy hvilepuls og kan hoppe over slag (a-rytmi) og/eller banke.
Ikke i en slik fase du er i - ikke på slike doser !
Du har heller ikke blodprøver som kan legitimere en slik bedømmelse.
Bare for ordens skyld :
Man kan få overdosesymptomer uten at hjertet er involvert, men det er en helt annen situasjon de oppstår i. Kan kalle det overdosering på grunn av at dosen har vært liitttebitt for høy over laang tid.
Du må stole på hjertet ditt da Damen
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-04-10, 20:01 #47
Eneste jeg stoler på er at NOE er feil. Jeg regelrett hater å være i en slik form som jeg har vært. Helgen har vært bedre, så tenkte at det gikk riktig vei. Så forstår jeg deg rett n`Finn, så bør man ha skikkelig hjertebank og høy puls for å si at man er overdosert? Det er jeg så langt i fra som man kan komme. På sist legetime var jeg egentlig mest trist og oppgitt,(kroppen hadde mest lyst til å sove og det verket overalt) og orket ikke argumentere mot legene. Legen min hadde jo rådført seg med kollegene. Jeg tenkte at ja, da har jeg vært dosert etter at jeg er underdosert, og nå blir jeg dosert etter at jeg er overdosert. Så får gi det 8 uker å se hva som skjer. Eneste problemet med det er at det er slikt jeg har levd 2 år. Først hos vanlig lege og så på Balder. Og jeg er lei.
Takk n`Finn
Du er super!
10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
19-04-10, 22:17 #48
Jeg føler meg ikke så super akkurat

Tar det som et vennskapelig overbud og takker for det.
Jo - jeg mener at du kan stole på hjertet ditt, og jeg kan vanskelig tenke meg en overdosesituasjon uten hjerteuro i en eller annen form.
Og det er jo du selv som har analysert situasjonen korrekt, og bør borge for at du kan litt om deg selv - du også.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-04-10, 18:00 #49
Litt mere nedpå i dag og trenger oppmuntringer.

Har gått opp til 75 mg thyroid i dag... ville ikke vente akkurat en uke på å øke siden jeg følte formen var synkende..
Er rett og slett ikke helt i slag i dag, fikk liksom plutselig mere hyposymptomer igjen, selv om jeg er mye bedre enn da jeg gikk på levaxin fremdeles.
Men i dag henger liksom ikke hodet med igjen.
Var på "oppfølgingstime" hos en vikarlege i dag, en gammel ringrev i bransjen. Han så på meg og kunne ikke for sitt bare liv skjønne at jeg kunne være bedre på thyroid. Da kjente jeg at enda mere krefter rant ut av meg... Huff.. for noen stoffskifteeksperter av noen leger vi har i Norge..
:evil: osv osv..
Så akkurat nå lurer jeg på om jeg rett og slatt skal fleske til allerede i morgen med større dose thyroid, eller om jeg skal vente en uke, to uker...
Åh, er så lei denne tåkeheimen..
Fikk vite at jeg hadde b12 mangel og da i dag og har startet på trio-be...
Skulle forresten ta binyrestatus i dag og flere andre prøver ift oppfølging av jernlager osv, og måtte da forklare labdamene instendig (det har jeg gjort før og) om at disse prøvene SKAL tas morgen og kveld til faste tider.. Var ikke ufin eller noe, bare oppgitt, og tilslutt kunne jeg ikke ta en eneste av blodprøvene fordi alt måtte tas men EN GANG, så da ble det ingen andre blodprøver heller... Så da sa jeg at de kunne kaste hele rekvisisjonen, fordi de ikke hadde anledning til å ta ALLE prøvene på rekvisisjonen samtidig (systemet bestemmer jo, og ikke den syke) før om 8 dager. Og da skal jeg til Balderklinikken likevel, så da kan de heller ta prøvene der.
Vart litt surt dette innlegget, og mye av grunnen er egentlig at jeg blir så oppgitt over at man må være friskest av alle for å være syk.
Gi meg styrkeee...
Mvh Jeanette
-
20-04-10, 18:21 #50
Kære Jeanette
Det er jeg da ked af at høre. Men tror du ikke, din krop måske bare trænger til at slappe lidt af ... Jeg mener, det må vel være fristende at gøre en masse og fejre, når man pludselig får så meget ny energi? Jeg vil nok ikke kunne lade være, tror jeg. Skal nok styre mig vældig meget, i hvert fald. Man må jo være i grusomt dårlig form efter lang tid, hvor man ikke har kunnet alt muligt - både fysisk og psykisk.
Pas på dig.
Bedste hilsner herfra
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Armour Thyroid - dosis, erfaringer
Av Louise i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 25Siste melding: 21-06-07, 23:34
Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker