Viser søkeresultater 21 til 30 av 131
-
13-04-10, 22:57 #21
Sv: Erfa Thyroid og erfaringer.

Ja, det var gøy det ... He he, er det ikke det, det hedder på norsk?
God var den i hvert fald ...
-
14-04-10, 11:08 #22
Språk kan nok oversettes bokstavlig, men hva vi legger i et ord kan være forskjellig og kan ha store variasjoner innen Norges grenser - sikkert også i Danmark ?
Vi kan jo starte en liten språk-klubb ?
Gøy - har en viss spennvidde. Det er sjov, men også skæg og balade.
Jeg håper iallfall at dere finner ut av hvordan dere kan få det bedre, og at dere har truffet en av blinkene nå.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-04-10, 22:52 #23
Ja, jeg laver da gerne en sprogklub
Faktisk synes jeg bestemt, du har en vældig poetisk tone, n'Finn, og så denne norske underdrivelse .... og din lune Meget fin 
Med hensyn til det med at skifte fra syntet til Erfa Thyroid, har jeg fundet ud af, at Erfa anbefaler, man skifter al det syntetiske ud å én gang:
How to switch.
Should I switch directly or gradually from Levothyroxine to Thyroid ?
Answer:
In order to change to our medication, we suggest to switch directly from Levothyroxine to our Thyroid product. Depending on the dose of Levothyroxine you are taking you should be able to convert to our product using this conversion table:
mgEquivalents Dose of T 4 (levo-thyroxine)mg
32_____________________________0.05
65_____________________________0.1
130____________________________0.2
200____________________________0.3
260____________________________0.4
325____________________________0.5
Our Thyroid product comes in 30, 60, and 125 mg.
(Postby admin » Mon Jul 13, 2009 12:41 pm)
Erfa har et forum, hvor man kan stille spørgsmål. Jeg ville gerne spørge, om de har ændret DEN MINDSTE SMULE på deres medicin ... Inden for det sidste års tid. Oprettede en rofil for at kunne stille spørgsmålet, men jeg ved ikke, om det virker. I hvert fald er bekræftelses-mailen ikke dukket op.
-
14-04-10, 23:05 #24
Jo, det er nok det beste å gå hurtig over.
Det skriver andre Tyroider også, men noen reagerer altså på hurtig overgang og må bare ta det roligere.
Hvor mange det er vites ikke, men det kan jo tyde på at man ikke trenger være så forsiktig ?
Så mener jeg at noen av de som ikke har det godt med Levaxin ikke kan ta høy nok dose. Det kan se ut som de av en eller annen grunn får symptomer før de når best mulig dose.
De har kanskje brukt 0,1mG Levaxin, men for disse vil 1Grain være for lite.
Dette bare som et eksempel på hvorfor jeg mener vi ikke kan benytte oss av tabeller eller blodprøver.
Annet enn som et grovt utgangspunkt.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-04-10, 23:09 #25
Jeg fandt lige denne på Erfas hjemmeside, hvor de svarer en, der skal skifte fra Armour til Erfa Thyroid:
1 grain ARmour is 40mcg t4 and 9mcg t3
1 grain Thyroid is 100mcg t4 and 25mcg t3
... og jeg sidder så her og tænker på, om det nu også er regnet ind i alle de tabeller, der ellers figurerer her på forum. Jeg duer ikke til tal - har tidligt lært, at jeg skulle blive bange ved synet
Men jeg ville i hvert fald lige vise jer de her tal.
-
15-04-10, 11:27 #26
Den forsto jeg ikke ?
Innholdet i USP Tyroider er bundet av at forholdet mellom T4 og T3 er 4,22.
I Armour er det 38µgT4 og derfor 38/4,22µgT3 (9,00µg)
ERFA oppgir sin tablett til å inneholde 35µgT4 og 8µgT3.
Jeg mistenker at også de er bundet av at forholdet skal være 4,22.
I så fall vil T3 være 8,29µg.
Jeg har ikke sett andre tyroider enn ERFA hvor innholdet er forskjellig fra det i Armour.
Det har neppe praktisk betydning at innholdet i ERFA er ca. 8% lavere.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-04-10, 13:44 #27
Jeg er enig med deg, Jeanette! N´Finn skulle fått en medmenneske pris for sin kunnskap, engasjement og tilstedeværelse for alle oss her inne!!! det blir satt uendelig stor pris på!
-
15-04-10, 14:17 #28
Bukker og takker !
Dere er alt for rause
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-04-10, 14:45 #29
NEI! Det er det minste N`Finn du kan akseptere av takk for all din gode hjelp! Helt oppriktig er du er stor, stor ressurs : )
Jeg funderer litt over hvorfor man ikke skal gå rett over på ca tilsvarerende dose Erfa som den dosen levaxin man er på? Og jeg skjønner ingenting av å skulle ha et opphold av medisin først? trenger ikke kroppen emdisin hver dag for å opprettholde det nivået av stoffskiftemedisiner det trenger?
Har noen noe gode svar på dette?
Hvorfor ikke bytte rett over fra syntestisk dose til natur tyroksin dose?
Vilje
-
15-04-10, 14:53 #30
Vel, jeg gikk fra Levaxin den ene dagen til 1 grain Thyroid dagen etter. Etter to dager økte jeg til 1.5 grain. Så økte jeg gradvis oppover. Det gikk greit for meg.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Armour Thyroid - dosis, erfaringer
Av Louise i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 25Siste melding: 21-06-07, 23:34
Svar med sitat

Bokmerker