Takk for omsorg Anisa! Jeg hadde det helt fint, jeg, inntil jeg begynte å dosere ned. Jeg tror at jeg kanskje kan ligge på 30 mg HC. Men jeg kan altså ikke ligge på 27.5 mg som jeg forsøkte meg på nå. Binyrene skulle da tatt over, som du skrev, og gitt meg en gradvis opptur, men jeg følte meg like elendig hver dag. Og takk for at du hjalp meg å se det!

Så jeg doserte meg tilbake til 30 mg, og kommer til å forbli der, eller på 32.5 mg, uansett hva legen sier. Svimmelhet, veldig lavt eneginivå, sløv tankevirksomhet, søvnproblemer osv, alt kom tilbake. Jeg har hatt en fin kurve oppover hele tiden nå. Jeg fortsetter å trappe ned Thyroid. Men forsiktig. Maks 0.25 grain pr 4.uke. Så får jeg se hvor den skal ligge. Jeg vil ikke oppleve det samme der osom med HC!

Med en gang jeg doserte meg tilbake til 30 mg, føltes alt mye bedre igjen.

Interessant det du sier om Cortef/Roussel. Det er ikke lett å finne ut, og forstå alle disse kjemiske tingene!

Jeg leste litt i boken til Jefferies "Safe uses of cortisol" hvor han nevner to tilfeller som blir dårligere på fysiologisk dose, hvoretter han lar dem stå på en dose på 30-32.5 mg pr døgn. Jeg hviler på den beslutningen Jefferies tar overfor sine pasienter som ikke tåler å gå ned på fysiologisk dose, og på mine egne reaksjoner på dosesenkning.

Takk for info om kortsonacetat, Anisa. Men jeg tviler på om mine to leger vil gi meg det, men jeg skal høre med dem hva de tenker.

Den migrenen din høres ille ut. Ta vare på deg selv