Viser søkeresultater 1 til 10 av 954

Threaded View

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Meningen er at jeg skal trappe ned til fysiologisk dose HC, til 20-25 mg. Legen mener at jeg er er på overdose. Men jeg begynner å tenke som deg, Anisa, hvor mye skal det koste? Og er det rett fremgangsmåte? Den første nedtrapningen fra 32.5 til 30 mg gikk som tidligere sagt helt greit. Men nå som jeg er nede på 27.5 mg kjenner jeg det. Jeg har gått fra å føle meg velfungerende for noen uker siden (hvor jeg også følte energi på kvelden, i motsetning til tidligere hvor jeg ikke brukte DHEA).

Legen mener ikke at jeg skal slutte HC ennå, men altså gå ned til fysiologisk dose. Spørsmålet er om det er verd prisen?

Hva skjer om jeg går på for mye HC? Er det uheldig? En ting er å gå på for mye Thyroid og bli hyper, men for mye HC, blir jeg hyper av det? Noen som vet?

I tillegg må jeg sjekke det at jeg går på Roussel, som jeg nå har lært er syntetisk, i motsetning til Cortef som er bioidentisk (derav prisforskjellen?), og om jeg da trenger høyere doser av den enn man gjør med Cortef. Fordi den syntetiske går innom leveren og noe av virkestoffene forsvinnner underveis. Da skal jeg ha 30 % mer, altså ca 30 mg?
    Sist endret av Vigdis; 17-04-10 kl 13:26 Begrunnelse: Tillegg
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
    Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-12-11, 21:20
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49
  4. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 09:50
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 10:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn