Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
17-04-10, 08:37 #3
Sv: Mælk skader mere end den gavner.
Jo, jo... jeg kan jo godt li' at få en god portion af tyrkisk halvas en gang imellem, når trangen kommer over mig. Jeg giver bare aldrig efter for trangen, da halvas (selv om den smager himmelsk) ligger stentungt i maven, indeholder alt for meget sukker og dårligt fedt. Og dette på trods af, at jeg ellers er lodret imod fedtfattig kost.
Jeg glæder mig, Nielsigne, til du bliver så meget bedre af den "uvidenskabelig" Thyroid, at du igen får overskud til at gå i flæsket på alle de mange kilder til viden, der findes til rådighed på nettet. Den slags undersøgelser du efterspørger er der masser af, men de undertrykkes af diverse interesselobby's og tilbage står der kun tilgængelig den "viden", folk "lærer" gennem at læse overskrifter i pressen eller hører som slogans i andre medier.
Det handler nemlig ikke om formidling af real science, men om at sælge mest muligt mælk til flest muligt, og dette uanset om det bringer kundernes helbred i fare eller på anden måde skader dem. Hvis du, Nielsigne, kan få dig selv til at ignorere forfatterlisten bag den sidste kritiske artikel og mener at de tilhører den "gruppering", der "elsker at blive bekræftet i en bestemt livsform" (hvordan skal jeg ellers forstå dit indlæg?), da hører du helt afgjort til den del af den brede befolkning, der netop er målgruppen for mælke-lobby's kampagner. Ganske vist skriver du om at du er klar over de økonomiske interesser bag diverse kampagner for mælk, men det forhindrer dig ikke i at kunne "godt li' at få et glas GOD mælk en gang imellem".
Du vælger altså at overhøre (nedgøre) advarslerne og de facto stole på kampagnernes budskaber. Ellers ville du selvfølgelig ikke drikke mælk, vel? Så meget for forsøget på at dele sol og vind lige, og ønsket om at være objektiv.
Jeg vil nu meget hellere stole på Lasse Skovgaard, cand.scient.pæd., Oscar Umahro Cadogan, kok og forfatter; Gert Karlson, akupunktør; Carsten Vagn-Hansen, læge; Christian Bobzin, speciallæge; Frede Damgaard, ernæringsterapeut; Helge Volkmann, læge; Torben Damm, formand for Helsebranchens Leverandørforening; Per Bennicke, læge; Morten Mauritson, forfatter; Søren Lillesøe, journalist og forfatter - end jeg vil stole på danske mælkebønders brancheforening, der med mellemrum søsætter reklamekampagner for at gen- og genlansere mere og mere mælk til flere og flere, mest af alt til de nye, unge forbrugere, hvis tur det er at blive opdraget til at stole på mælk.
Du og andre kan kigge over på den nyeste mælke-kampagnens hjemmeside Morgenmaelk.dk. Særlig anbefaler jeg at klikke sig frem til Mælk og myter i menuen nederst og se, hvad mælkebønderne f.eks. skriver om "myten" at "Laktose-intolerante skal undgå mælk":
Skrevet af Susan Rønholt Hansen, chefrådgiver, cand.brom, ansat i Landbrug & Fødevarer, der er hovedorganisation for det samlede landbrugs- og fødevareerhverv.
Opprinnelig skrevet av Mælkebønderne
Hvad skriver mælkebønderne så? Kort og godt skriver de, at man kan sagtens ignorere sin laktoseintolerance og "øve" sig i at drikke mælk alligevel. De skriver ikke noget om de helsemæssige konsekvenser af at tvinge kroppen til at forarbejde noget, den ikke har enzymer til at bearbejde... og de skriver heller ikke noget om de mange, der udvikler en egentlig mælkeprotein-allergi som følge af, at de har tvunget deres krop til at leve af den mælk, kroppen skulle finde andre "metoder" til at holde ud.... indtil en skønne dag bestemmer kroppen sig for, at "nu er det fandeme nok og nu er tid til at sende hære af antistoffer ind i systemet for at bekæmpe de fremmede "mælke-elementer". Når det sker - kan jeg love for, at så er en hverdag pludselig meget besværlig og pinefuld for en nyslået mælkealleriker, fordi mælkebestandele findes så at sige i de fleste forarbejdede fødevarer på hylderne i butikkerne.
Nu er det ikke sådan, at andre folkefærd i fortiden har levet af luft, vel? De skulle også opfinde måder at opbevare og forarbejde madreserver til tynde årstider og alligevel har de overlevet fint i deres storbyer og ved pyramiderne, studerede litteratur i Alexandrias Bibliotek i flere tusinder år, mens vi endnu boede i jordhuller.... og har levet af mælk.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Mælk skader mere end den gavner.
Av Anisa i forumet Melk (mælk)Svar: 8Siste melding: 17-04-10, 08:54 -
Ikke noe mere jobb for meg..
Av Carro i forumet Frustrert og leiSvar: 5Siste melding: 18-01-10, 07:32 -
høy varme skader levaxin
Av nora i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 3Siste melding: 13-09-08, 20:48 -
Hvilke skader kan fosteret få?
Av Ruth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 04-06-05, 21:26

Svar med sitat
Bokmerker