Viser søkeresultater 1 til 10 av 48
Threaded View
-
16-04-10, 18:12 #16
Sv: Trenger konkret HJELP HJELP HJELP til hvor jeg kan få ERFA 125 mg 500 pk.
Da kan jeg røpe for "deg" at legen min ga meg heller ikke reg.fritak, men jeg greidde å lure en vikar.
Og det er legen min som skriver ut reg.fritak til meg nå.
Legen ser jo hvor mye bedre det virker for meg, og jeg hører ikke et vondt ord når jeg spør.
Om legen har skiftet mening vites ikke, men er iallfall villig til å gjøre et hederlig unntak for meg.
Det kan jo hende din blir også ?
Det er vanskelig å bedømme om du har nok D3. 85 er jo innenfor ref.grensene, men du kan jo ha høyere behov.
Om jeg har forstått rett, bør D3-dosen seponeres en uke før måling for at dosen ikke skal innvirke på resultatet.
Det som er sikker, er at 20µg/dag er langt mindre enn dagsforbruket, og får du ikke noe fra andre kilder er det for lite - om jeg skal dømme etter egen erfaring. Jeg har jo brukt 50µg i et år og på det året gikk jeg ned fra 100 til 69.
Nå tar jeg 100µg/dag, og tar det til middagen. Dosen bør tas til det feteste måltid, gjerne kombinert med A-vitamin.
Jeg har iallfall oppdaget hvor vanskelig det er å øke og holde denne over 100.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Praktiske spørsmål ved overgang til Thyroid
Av Delisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 21Siste melding: 29-04-10, 12:37 -
Helt ny med Graves sykdom
Av Guri i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 20-01-10, 02:06 -
Hjelp! Dosering av Erfa overgang fra Armour
Av Siven i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 08-12-09, 15:59

Svar med sitat

Bokmerker