Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
16-04-10, 06:24 #10
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Er ikke det litt tidlig, Gunnda? Skal vi ikke tilbake til god form en stund før vi trapper ned? Jeg har ligget over kroppens fysiologiske dose, som er 20-25 mg HC. Jeg lå på 32.5 mg. Og det er en god stund til jeg er der jeg var. Jeg antar at jeg må gå på HC ut året. Hadde det ikke vært lurt av deg å ligge på 20 mg en stund? Det er jo ikke så lenge siden du gikk på prednisolone i stedet for HC, og predisolone har vel ikke samme effekt. Binyreekstraktt skal jo hjelpe i like stor grad som HC.
Jeg tror det er viktig å ikke trappe ned for tidlig. Jeg har lest om slike tilfeller på amerikanske forum, og da har de måttet starte på ny runde med HC fordi de ble syke igjen. Jeg vil ikke skremme deg Gunnda, men det er jo ikke lenge siden du var veldig syk? Er du sikker på at du er klar for å ha en dose som er under den fysiologiske?
Jeg har som sagt trappet ned nå. Og første nedtrapping til 30 mg gikk greit. For fire dager siden gikk jeg ned til 27.5 mg. Og jeg kjenner det er tøft. Jeg har fått litt av svimmelheten tilbake, jeg er totalt vrak på kvelden, jeg orker mindre, har ikke trent siste uka. jeg håper det retter seg etterhvert. Legen forberedte meg på at det kom til å bli tøft, heldigvis! Jeg skal trappe ned slik:
Uke 1 2.5 mg HC
Uke 2 0.25 grain Thyroid
Uke 3-4 pause
Uke 6 2.5 mg HC
Uke 7 0.25 grain Thyroid
Uke 8-9 Pause
Osv til jeg er der jeg skal være. Så jeg regner med 6-8 slitsomme uker fremover. Men det er viktig å trappe ned langsomt for å skåne binyrer.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker