Viser søkeresultater 1 til 10 av 131
Threaded View
-
15-04-10, 19:35 #29
Sv: Erfa Thyroid og erfaringer.
Det er faktisk ikke så farligt at skifte over til Thyroid, piger
Det er ikke så vigtigt at dosering ligger så tæt op ad Levaxin/Eltroxin som muligt, i mcg, kan jeg hilse og sige. Det er heller ikke mejslet i sten, at man så absolut skal have Levaxin/Eltroxin "ud af kroppen" først. Jeg kender mange, der er gået direkte fra syntetisk T4 til Thyroid i forhold ca. 1/4-1/2 Grain pr hvert 50 mcg T4 de var i behandling med før. Dvs. ved f.eks. 100 mcg T4, gik de direkte over til ½-1-1½ Grain dagen efter den sidste tablet T4. Nogle fik lidt overdoseringssymptomer (pga. T3), der enten gik over efter 2-3 dage eller hvis symptomerne ikke gik over, har de så sat dosen af Thyroid ned med 1/4-½ Grain i nogle dage. Og så ellers øgede de doseringen stille og roligt over tid, til de nåede op på deres helt "egen" rette medicindose.
Alt i alt har jeg ikke hørt om nogen, der har været plaget af overgangen mere, end nogle beskedne symptomer på overdosering hos et fåtal. Men selv det var beskrevet mest som småirriterende og ellers ikke så dramatisk som det kunne opfattes. Under alle omstændigheder skal man jo lære at fungere og "mærke" når man skifter til en medicinering, der genopbygge kroppens funktioner.
Efter lang tid med lavt stofskifte kan det ikke undgås, at kroppens adaptation til de ringe hormon-forhold har fået os til at glemme hvordan det føles uden underskud og det ville være rigtig "øv", af den grund at blive ængstelig, i stedet for glad og tålmodig. Giv tid. Spild ikke tiden på nytteløse bekymringer. Det skal nok gå (godt).
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Armour Thyroid - dosis, erfaringer
Av Louise i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 25Siste melding: 21-06-07, 23:34

Svar med sitat

Bokmerker