Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Med hensyn til det med at skifte fra syntet til Erfa Thyroid, har jeg fundet ud af, at Erfa anbefaler, man skifter al det syntetiske ud å én gang:

How to switch.

Should I switch directly or gradually from Levothyroxine to Thyroid ?

Answer:

In order to change to our medication, we suggest to switch directly from Levothyroxine to our Thyroid product. Depending on the dose of Levothyroxine you are taking you should be able to convert to our product using this conversion table:

mgEquivalents Dose of T 4 (levo-thyroxine)mg
32_____________________________0.05
65_____________________________0.1
130____________________________0.2
200____________________________0.3
260____________________________0.4
325____________________________0.5

Our Thyroid product comes in 30, 60, and 125 mg.
OI...Der datt jeg av.... Hvor mye vil det altså si at jeg skal ta i mg Thyroid når jeg i utgangspunktet har stått på 125 mg levaxin pr dag? Vil det si at jeg egentlig skal opp i rundt 80 mg Thyroid? (og kanskje også mere etterhvert). Altså 125µg levaxin = 65 mg Thyroid + 16.25 mg (65mg/4) = ca 80 mg ?
Så hvis jeg f.eks starter på en dose på 60 mg i morgen, og øker sakte etterhvert (f.eks etter en uke da levaxinen er ute av kroppen) så skulle jeg snart vandre den riktige veien?

Og jeg er enig med alle de som synes at`n Finn burde få årets medmenneskepris for å dele så romslig av all sin kunnskap, erfaring og hjertevarme her inne Dæ meiner je! Og såpass mye at jeg egentlig har lyst til å sende deg en stor blomst og takke deg personlig!

Mvh Jeanette