Viser søkeresultater 1 til 10 av 33

Hybrid View

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Smile Sv: Ny her....

Sitat Opprinnelig skrevet av Fanteri Vis post
    Du kommer til å få Levaxin av legen, det er medisin du kommer til å ta resten av livet.
    Hvis det er ifm graviditet og fødsel, så kan medisinering av stoffskiftetilstand være forbigående (heldiggrisene ).
    Ikke alle bruker Levaxin (syntetiske piller) resten av livet, noen bruker isteden Erfa Thyroid, Armour el andre
    (framstilt av naturlig råstoff fra svin... hmm stakkars muslimer).

Ha en God natt
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Telemark og Oslo
    Meldinger
    43

Standard Sv: Ny her....

Hei!
    Som å lese om meg selv, bortsett fra bronkitten da. Har også leddsmerter osv. Ble satt på medisiner forrige uke (begynte søndag). Hvis du har høye antistoffer(Anti-TPO) og ligger i grenseland på øvrige verdier, bør du be om å få prøve medisin. Mine leddsmertene er betydelig redusert etter bare tre dager på medisin , håper det vedvarer. Er fortsatt trøtt og sliten, men helt klart på bedringens vei, måtte det bare vare . Lykke til. Ser du bor i Telemark som meg, min lege har vært villig til å prøve medisin på meg tidligere, men etter test på sykehuset har spesialist sagt vent. Har ikke vært så lurt tror jeg. Har vært klar over at noe har vært på gang siden 2001! Da tok jeg de første prøvene jeg vet om.
    Uansett. Vi er absolutt ikke alene og lykke til hos legen.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Telemark
    Alder
    54
    Meldinger
    33

Hei Orca!
    Er alltid greit å vite at vi er flere som har det slikt - at ikke det bare er meg som er "lat" eller hypokonder....
    Ringte legen mandag - og skulle be om to ting: sykemelding og resultatet på prøvene, tror du jeg husket det da?? Vel, fikk iallefall 50 % sykemelding - som jeg spurte om. Fikk den tilsendt idag - og oppdaget at han hadde sykemeldt meg 50 % frem til legetimen 14.4 Det var veldig deilig!
    Hadde halv dag på jobb igår og sov resten av dagen/kvelden. La meg med ungene kl.21. I dag har jeg bare vært 4 timer på jobb - sovnet selvfølgelig når jeg kom hjem, men våknet etter to timer og følte meg klar i hodet, nesten våken! DET er lenge siden sist!!!
    Skjønner at det er mange måter lavt stoff skifte kan vise seg på - jeg har slitt med habituelle aborter - og leste noe om at lavt stoffskifte var svært uheldig for fostre, med mindre det ble behandlet riktig... noen som vet noe om dette??
    Lavt stoffskifte - Levaxin 100 mcg april 2010. Les mer: Ny på Levaxin

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Sitat Opprinnelig skrevet av evigoptimist Vis post
    Skjønner at det er mange måter lavt stoff skifte kan vise seg på - jeg har slitt med habituelle aborter - og leste noe om at lavt stoffskifte var svært uheldig for fostre, med mindre det ble behandlet riktig... noen som vet noe om dette??
    mange kvinner har hatt lavt stoffskifte og født friske barn.

Men det er større risiko for fostre når mor har lavt stoffskifte, og det er typisk å slite med infertilitet også.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Telemark
    Alder
    54
    Meldinger
    33

Da har jeg vært hos min lege igjen.
    Han konstaterte at også de siste blodprøvene viste at jeg var i grenseland for lavt stoffskifte og ga meg resept på 100mg levaxin (? var det det det het?) med en gang. (Han sa det var det de fleste iallefall måtte ha, men er det heftig å starte på så høy dose med en gang?))
    Jeg hadde TSH på 4,2 (ifølge legen burde det ligge på 1.5?) og T4 på 12.2 (han sa det burde ligge over 12?). Glemte igjen å få utskrift av alle prøvene som ble tatt
    Jeg ble også henvist til ultralyd for sjekk av skjoldbrukskjertelen - føler jo hele tiden at jeg har noe ihalsen, i tillegg til at jeg er hoven. Fikk time neste onsdag, så får bare smøre meg med tålmodighet.
    Jeg har vært sykemeldt 50 % de siste ukene, skal prøve å jobbe 75 % de to neste ukene. Føler meg egentlig bedre enn på lenge, men det kan jo ha sammenheng med at astmaen min har bedret seg enormt de siste ukene. (Var ende i 43 % lungekapasitet). Var på sykehuset på mandag og fikk nye astma medisiner også - så nå ser alt lysere ut
    Lavt stoffskifte - Levaxin 100 mcg april 2010. Les mer: Ny på Levaxin

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    62
    Meldinger
    88

Hei evigoptimist!

Du skrev følgende:
    Da har jeg vært hos min lege igjen. Han konstaterte at også de siste blodprøvene viste at jeg var i grenseland for lavt stoffskifte og ga meg resept på 100mg levaxin (? var det det det het?) med en gang. (Han sa det var det de fleste iallefall måtte ha, men er det heftig å starte på så høy dose med en gang?)
    (siter-knappen fungerte ikke- fikk ikke "blå" bakgrunn" så jeg måtte lage et slags sitat selv... )

Det er tydelig at legene jobber litt forskjellig når det gjelder dosering av Levaxin og en evt. forsiktig opptrapping.

Jeg synes det høres mye ut å starte på 100 mcg per dag med en gang. Selv fikk jeg diagnosen lavt stoffskifte for 10 dager siden, med en TSH på 12,24 og FT4 på 9 er jeg absolutt ikke i det man kaller "grenseland" - men legen mente det uansett var best å begynne forsiktig med doseringen av Levaxin, han sa det kunne være farlig (?) å få for høy dose med en gang. Jeg fikk resept på tabletter på 75 mcg, som jeg skulle ta 1/2 tablett av 10 første dagene og deretter 1 tablett om dagen i ca 2 mndr. Deretter nye blodprøver og påfølgende legetime for å se hvordan vi bør fortsette, hvordan kroppen min reagerer osv.

Men som sagt - legene har forskjellige rutiner på dette og vi pasienter reagerer jo dessuten veldig individuelt på medisineringen - vi får bare begge to krysse fingrene og håpe at fortsettelsen blir bra for oss og at vi responderer godt på medisinen.

Er uansett "godt" å ha fått en forklaring på alle plagene jeg har hatt de siste årene, har nesten alle symptomene man kan ha på sykdommen.... Problemet er at jeg har nevnt mye av dette for legen tidligere, men bare en eller to ting av gangen - slik at verken han eller jeg så noen sammenheng. Dessuten bagatelliserte jeg vel selv symptomene lenge, for ikke å bli sett på som sytete og hypokonder.....! Men jeg har en fastlege som viser interesse både for meg og sykdommen min, og som har mange stoffskiftepasienter fra før. Så jeg føler meg i trygge hender.

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Sitat Opprinnelig skrevet av Atina Vis post
    (siter-knappen fungerte ikke- fikk ikke "blå" bakgrunn" så jeg måtte lage et slags sitat selv... )
    Hej Atina (og andre). Siter-knappen fungerer, men det er du selv, med musen, der skal markere den tekst du vil redigere bort. Den tekst du vil beholde skal ikke blå-markeres. Læs mere i tråden Hvordan siterer jeg?
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn