Sitat Opprinnelig skrevet av Pjevs Vis post
Jeanette, har du fået 15 mg's Thyroid, eller deler du 30 mg's, selv om de ikke umiddelbart er beregnet til at dele?
Har 30 mg tabletter som jeg deler med en tablett - deler. Har sjekket med Apoteket som har sjekket med leverandøren, så dette skal være helt trygt.
Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Tak for dit svar. Det har fået mig lidt op i tankerækkerne med hensyn til, hvordan jeg selv vil håndtere overgangen.

Det lyder fornuftigt, det med at trappe op på det ene og ned på det andet, synes jeg. Jeg er ikke helt sikker på, hvordan jeg vil gøre ... Sagen er vist den, at jeg er ret krævende, når det gælder mængden af medicin; da jeg første gang skulle have Eltroxin, blev jeg sat til 50 µ om dagen, men i stedet skulle jeg faktisk bruge 150 µ om dagen. Dosis skulle dog op op på 200 µ fire dage om ugen og 150 µ de andre tre dage.

Og eftersom jeg altså 'snød' med hele 100-150 µ da jeg begyndte at skulle ha' medicin, så tænker jeg, at jeg nok ikke er god til at danne t3. Og så skal jeg måske ikke bruge så meget, når jeg først får noget, der virker - med direkte tilførsel af t3 også. Så jeg tror, jeg skal skifte direkte over, starte lavt og øge hurtigt ...

Men hvad betyder det egentlig, når man bliver træt efter at have spist? Jeg har prøvet det ... Men det står meget værre til med min mand, der ofte falder helt sammen efter aftensmaden. Hvad mon der sker - og kan der være flere forklaringer?
Tror jeg "vender om " og gjør som deg. Høres mere fornuftig ut enn tåkefyrstemetoden min.