Viser søkeresultater 1 til 10 av 131
Threaded View
-
12-04-10, 14:50 #11
Sv: Erfa Thyroid og erfaringer.
hehe 
Har redigert svaret mitt litt; lagt til en omregningstabell fra thyroid til levaxin
Jeg har satt meg som mål å trappe sakte opp med Thyroiddosen og ned med levaxindosen tilsvarende det jeg trapper opp Thyroiddosen.
Dvs:
Jeg tar ca 122 µg T4 hver dag (gammel dose).
Så nå da jeg tar 15 mg Thyroid, tar jeg 100 µg levaxin, som tilsammen utgjør 118.5 - 125 µg T4 (se omregningstabellen lengre oppe i tråden).
Har tenkt å stå på dette en uke da jeg er usikker på binyrestatusen min, men det kan godt hende jeg kunne startet rett på 30 mg thyroid. Høres dette helt vilt ut for noen, vil jeg gjerne ha tilbakemeldinger.
Og etterhvert som jeg øker på med thyroid, tar jeg tilsvarende mindre dose med levaxin.
MEN husk at dette er min måte, og er ikke medisinsk veiledende
. Etterhvert som jeg trapper opp må jeg sikkert hele tiden føle på hvor fort eller sakte jeg kan øke. (noen tips
Tenker 15 mg opp hver uke -to uker ??) Tilslutt står jeg igjen med kun Thyroid og må sikkert finjustere/ justere dosen.
Jeg tenker at så dårlig som jeg har vært nå, hvor jeg ikke har kunnet spise et middels stort måltid uten å bli verdens største tåkefyrste og må legge meg, tør jeg ikke stoppe opp med medisiner i noen dager for så å starte på null. Jeg har tross alt to små barn å ta meg av. Men andre her ser jeg har stoppet opp med all stoffskiftemedisin noen dager for så å trappe fortest mulig opp med Thyroid, og har lykkes med det. Hva som er medisinsk mest korrekt er jeg sannelig usikker på...

Mvh Jeanette
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Armour Thyroid - dosis, erfaringer
Av Louise i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 25Siste melding: 21-06-07, 23:34

Andrè Bjerke.
Svar med sitat

Bokmerker