Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Threaded View
-
07-04-10, 18:13 #10
Sv: Blodprøver - for høyt stoffskifte?
Hei,
da har jeg vært på sykehuset og tatt scintigrafi og ultralyd. Slapp biopsi da jeg ikke hadde kuler eller knuter.
Legen sa at det var stor aktivitet i skjoldbruskkjertelen og mente dette var Graves. Jeg nevnte at TRAS prøve hadde vært negativ men hun sa at man kunne ha Graves selv om det ikke slo ut på TRAS. Så hun ville kontakte legen min og anbefale at jeg skulle settes på Neo Mercazol i ett år før hun ville vurdere å sette i gang annen behandling. Det var sjanse for at noen ble friske av Graves, men etter det jeg har lest gjelder vel ikke dette flertallet.
Merker ikke så mye til bivirkninger..(hun spurte om jeg hadde problemer med vonde øyne) ..har vært en del varm i det siste og sliter av og til med å sove. Men er litt redd for å starte en behandling for å senke stoffskiftet før jeg i det hele tatt har merket ordentlige bivirkninger. Tenker at det heller er bedre med litt for høyt stoffskifte enn for lavt...men det er vel individuelt.
Har time hos legen neste uke, så skal bli spennende å høre hva han tenker. I mellomtida fortsetter jeg å lese om stoffskiftet..skal nok en del til før en blir utlært på dette emnet
Lignende tråder
-
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker