Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
05-04-10, 23:17 #7
Sv: Det du IKKE ved om salt og binyrerne!
[QUOTE=Anisa;73153
Dr. Tintera vidste, at blandt binyrebarkens hovedfunktioner var regulering af mineral-metabolisme (natrium, kalium, klor), regulering af væskebalancen, og reguleringen af den organiske metabolisme (udnyttelse og fordeling af kulhydrater, proteiner og fedt), samt kontrol af vævsreaktioner (som fx. hypersensitivitet, allergiske tilstande og bindevævssygdomme) og endelig kønshormonproduktionen. Han konkluderede, at det, hans kone led af, var nedsat binyrebarkfunktion.QUOTE]
Anisa - har med stor interesse lest alle dine poster om salt og bet meg merke i binyrebarken og mineral-metabolismen. Jeg har hatt Hashimoto fra 2005, de siste 2 årene på Levaxin som ikke gjør noen forskjell. UL viser økt flow i kjertelen så den er i ferd med å gå til grunne. Ser ut som jeg endelig er på vei til å få legen med på Erfa, men må jobbe litt parallellt her. Etter mine symptomer mener jeg selv binyrene mine er ganske slitne. Spyttprøver av kortisol mener legen er bra - jeg mener ikke de er bra siden jeg har verdi på 4,4 på formiddagsprøven og 8,0 på ettermiddagen - natt på 1,2. Morgenprøven har jeg dessverre ikke. Har ikke fått referanser på labsvaret - kun at nattprøven skal være under 6. Jeg har imidlertid veldig høyt verdier av klor 107 (98-108), kalium 4,2 (3,6-5) og natrium 143 (137-145) Har lenge lurt på disse verdiene uten å finne gode svar. Vet du eller andre om dette kan være prøver som bidrar til å mistenke at binyrene mine sliter slik jeg tror. Tar uansett med meg alle dine råd om naturlig binyrestøtte. Takk for interessant lesning!
Lignende tråder
-
Jodberiget salt og lavt stofskifte.
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og jodSvar: 2Siste melding: 10-06-11, 20:54 -
jod uten salt i potetgull?
Av DALIA i forumet Helbred og kostholdSvar: 7Siste melding: 27-04-08, 15:56

Svar med sitat

Bokmerker