Viser søkeresultater 11 til 20 av 30
-
01-04-10, 21:57 #11
Sv: Er det normalt med mer hjertebank i oppstarten av Erfa??
n'Finn, den er på 95
Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis
(-som føles å ta en eeeevighet)
-
01-04-10, 22:14 #12
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
02-04-10, 10:18 #13
Altså en sittende hvilepuls på 95 er jo høyt etter min vurdering.
Og den vurderingen skal ta hensyn til mange ting jeg ikke har oversikt over her, hvor treningstilstanden vel er den viktigste.
Man har gjerne en personlig "bankegrense". Min er ved noe over 60.
Jeg kjenner litt svak uro når hvilepulsen (liggende om morgenen) er over 60 - over 64 er det bank.
Det er et sikkert tegn på at dosen er for høy - men D-vitamin påvirker også !
Jeg vet ikke hvordan. men når jeg tar D-vitamin stiger hvilepulsen, så får jeg andre hypERsymptomer og må redusere Tyroiddosen.
Det er jo Adrenalinet som driver pulsen, og stoffskiftet er jo grunnlaget for binyrebarkens arbeidsområde.
95 vil jeg uten å ta hensyn til det ovenstående vurdere som høy nok til å være over bankegrensen. Og det leder meg jo til å mene at fT4 må være for høy.
Skulle fT4 være "OK" vil jeg sikte på binyrebarken.
Men jeg må understreke at min tipping ikke er mye verd - ikke mer enn til en sjekk.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-04-10, 13:15 #14
Ved du hvad, n`Finn (og Flower)... jeg "satser" i dette tilfælde på binyrebarken. Det gør jeg fordi binyrebarken, som den første af rækken af kirtlerne, skal først i aktion når kroppens hormone feedback går i alarm-modus, som den jo skulle, da Flower er blevet beordret til en hel måned uden hormoner (
), før overgangen til Thyroid.
Jeg tror derfor ikke, at det bliver muligt overhovedet at bedømme noget som helst, bare tilnærmelsesvis korrekt, før kroppen er tilbage i nogenlunde hormon-ro igen. Lige nu er det umuligt at vide, hvad er op og hvad er ned på det hele, da kroppen skal komme sig oven på denne pause, hvor Flower skulle undvære T4 i en måned. Det bedste ville være at tage det lidt med ro, ikke lade sig skræmme af symptomerne, da frygten i sig selv trigger binyrebarken til at reagerere, og dermed evt. forøge de samme symptomer, der til at begynde med gjorde een bange. Dvs. man selv vedligeholder (gennem sin uro og angst) det, man er bange for....
Som jeg skrev et andet sted i dag: Jeg håber, Flower, du magter at give dig selv ro, fred i tankerne og nyde foråret, fordi der er langt til næste forår igen.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
02-04-10, 19:23 #15
Binyrebarken?
Jeg har tatt binyretest og det var ikke noe særlig utsalg på den testen. Tok den for én måned siden.
Legen min anbefaler meg å lære meg flere avslappningsteknikker hos en lege som er utdannet i dette og jeg vurderer det, men med behandlingene/legetimene jeg nå tar, så synes jeg det forsvinner så mange tusenlapper. Savner å bruke penger på alt annet enn helse!
Jeg har ikke tatt pulsmåling i dag, men skal nok få gjort det i løpet av kvelden
Hjertet slår iallefall raskt fortsatt, men jeg målte BT tidligere i kveld og det var 100/70...
Takk for oppmuntringer, dere er snille
Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis
-
02-04-10, 21:23 #16
Vent til å morgen tidlig du Flower. En stund etter at du er våknet og slapper godt av - før du står opp.
Binyretest ?
"Noe særlig utslag" er i beste fall upresist da
Er det målt blodkortisol morgen og kveld ?
Eller er det en spytt-test ?
Binyrebarken er tre-delt og det er hver sin hormonfabrikk.
De styres av hypofysens ACTH og har altså "morgenslipp".• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-04-10, 22:00 #17
Hej Flower
, håber du sover godt. n`Finn har ret, skal man kunne sætte sit lid til, må det hellere være morgenmålingen af puls.
Jeg tror, Flower har skrevet om, at det var spytprøve. Men ikke hvlken type eller hvor den analyse var foretaget.
Måske kunne jeg lokke dig, Flower, til at læse min "artikel" om forbindelsen mellem thyroid og binyrebark, "hvad, hvor og hvorfor". Jeg har samlet en hel del og "kogt det sammen" til (forhåbentlig) overskuelig info om, hvorfor man aldrig bør glemme binyrerne, når man har en syg skjoldbruskkirtel: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=9795
-
02-04-10, 22:11 #18
Takk, Anisa
Jeg sov dårlig i natt, men det var sikkert fordi jeg var redd for å forsove meg da jeg måtte tidlig opp 
n'Finn,
jeg har tatt spytt-testen og måler blodkortisol hver måned.
Jeg skrev opp her et sted hva spytt-testen viste etter jeg tok den, ja kanskje det er to måneder siden nå, men kan ikke finne den igjen.
Husker ikke helt hva jeg kalte den tråden, men legen min sa at det ikke var noe grunnlag for å starte med medisiner og at jeg ikke hadde noen binyresvikt. Han mistenkte dog noe puslete binyreaktivitet på kvelden eller var det midt på dagen? *Grøss*
Mener å huske han sa en av delene, men at grunnen til dette kunne være at kroppen min har vært gjennom litt av en berg- og dalbane de siste årene og spesielt den siste tiden med nye medisiner, utprøvning av østrogentilskudd og østrogentilskudd som jeg også reagerte på og måtte bytte, Levaxin som ikke virker, 1 år uten stoffskiftemedsin inkludert de 8 årene med stoffskifteproblemer, for tidlig overgangsalder osv. Kroppen min er fordreid fra alt annet enn normalen for å si det sånn
Jeg tror jeg innerst inne skyver binyrene foran meg for jeg er så lei av å måtte prøve nye ting og er redd for at jeg ender opp som et "medisinvrak". Unnskyld uttrykket, men åååh så lei man kan være
Takk til dere som orker svare. Jeg har vært vel klagete de siste par dagene, men har jo vært så bekymret oppi elendigheten
Jeg skal måle pulsen i morgen, mens jeg ennå ligger i sengen
Edit: Jeg fant svarene igjen på spytt-prøven
Morgen (Kl.08:00) : 18,5
Middag (Kl.12:00) : 19,3
Ettermiddag (Kl.18:00) : 3,1
Kveld (Kl.23:00) : 5,1Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis
-
03-04-10, 09:08 #19
Hukommelsen din ligner på min iallfall

Så skal du ikke ha betenkeligheter med å fortelle hvordan du har det Flower.
Det er iallfall viktig for de som skal behandle deg at de vet hvilke symptomer du sliter med.
Du skal også vite at mange her vil lese om dine symptomer - for å vite mer om sin egen situasjon.
Så jeg vil helelr si takk for at du er så åpenhjertig.
Jeg vil jo nok tolke spyttesten din til at fallet på ettermiddagen ikke er helt slik det bør være. Om det kan være noe av årsaken til dine symptomer kan ikke jeg påstå, men det er jo rart.
Så er det jo også riktig at alt samspiller - og tar tid.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-04-10, 09:48 #20
Nei, du har ikke binyresvikt, men binyretretthet. Binyresvikt er vel det som kalles Addisons der du ikke produserer kortisol i det hele tatt, og da snakker dere om to forskjellige ting.
Mellom kl. 12 og 18 faller kortisol i bunnen så det må være her han mener.
Morgenprøven din ligger bra høyt i refområdet tror jeg. Frem til kl. 12 skal prøven være en del lavere med et par nye stigninger på ettermiddagen, men ingen skal toppe morgenprøven. Lavere kl. seks enn ved leggetid er vel heller ikke optimalt.
Jeg håper du har energi til å ta tak i binyrene da dette kan være løsningen i forhold til alle hormonproblemene dine (ifølge Wilson altså, ikke meg
). Lykke til i alle fall
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Hjertebank
Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 5Siste melding: 18-01-13, 17:23 -
T4 på 10, normalt på Armour?
Av milla i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 06-06-06, 11:57 -
Hva er normalt energinivå?
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 01-06-06, 14:44 -
Hjertebank og liothyronin??
Av heisann i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 12Siste melding: 25-04-06, 22:00
Svar med sitat

Bokmerker