Viser søkeresultater 1 til 10 av 149
Threaded View
-
24-02-08, 18:42 #21
Jeg har jo utbasunert min mening om hva jeg synes om verdien av å ta blodprøver her på forumet, så hvorfor skriver jeg så intenst om det ?
jo, jeg syns jeg ser mange eksempler på at folk tror svaret ligger i å ta en blodprøve til, så får man svaret på hvorfor man ikke har det bra.
Og det gjør man etter min erfaring ikke.
Blodprøver gir ikke slike svar - og jeg synes de villeder mer enn de veileder. For egen regning kom jeg ikke i mål (fant den rette dosen) før jeg slutta å ta dem dem og lærte meg å lytte til kroppen.
Stoffskifteprøver er beregnet på folk som får sine hormoner fra kjertelen og ikke fra en syntetisk maskin eller en gris.
I mitt tilfelle var det slik at legen satte ned dosen fordi blodprøvene ble tolket til å være for høye.
Det viste seg at de skulle være enda høyere !
Dessuten måtte jeg ha høyere verdier i lang tid for å få igang systemet, jeg klarer meg med lavere doser idag, og de dosene jeg nå har hadde jeg det ikke bra på før de månedene jeg lå for høyt.
Jeg tenker i den retning av at det å finne ut av hvordan Thyroxin av en eller annen variant virker på kroppen er en del av den utdannelsen en stoffskiftesyk må igjennom, og jeg synes det må være helt feil å måle effekten av dette opp mot normalverdier satt av friske mennesker som er på sin egen thyroxin.
Og ikke opp mot hvordan pasienten selv synes om virkningen.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
begynt på litothyronin
Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 2Siste melding: 05-03-08, 21:48 -
Nettopp fått diagnotisert høyt stoffskifte.
Av Howdy i forumet Høyt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 28-06-07, 11:48 -
Kan noen hjelpe en sliten jente? Lavt stoffskifte.
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 06-07-05, 22:25

Svar med sitat

Bokmerker