I dag havde jeg fat i en læge, som tidligere har skrevet Armour ud til folk. Fik hans navn på Glostrup Apotek.

Det viste sig at være en 'halvstuderet røver' - en, som ikke er læge men som havde lavet recepter via en anden læge. Han sagde imidlertid, at han havde sat sig grundigt ind i stofskiftet og de mulige lidelser. Og det kan da være fint nok - fx er jeg jo herinde stødt på en masse viden fra folk, der bestemt ikke lader til at være læger

Men da jeg så spurgte til det naturlige thyroidhormon, begyndte han at væve rundt i noget med, at man jo da godt kunne bruge det i forbindelse med sportslige præstationer !? Og så kørte han på med, at mange får bivirkninger af naturligt thyroidhormon i form af nervøsitet, rysten på hænderne osv.
- Men så er det jo, fordi, de får for meget, indvendte jeg.
- Ja, lige præcis. Men det er altså fordi, nogle slet ikke har brug for det her medicin, men de TROR, de har brug for det. Sagde han så.

Lyder det ikke som noget sludder? (Hører det evt. under idiotforklaringer?) For hvis bivirkningerne kun optræder, når der er for meget stofskiftehormon, så er det vel til at overkomme? Så kan man jo bare ta' noget mindre, mener jeg. Hvorimod man, når medicinen - den syntetiske, i hvert fald - fungerer ujævnt og dermed kun dækker nogle af ens behov, så er der ikke så meget at gøre? (Ud over at sende folk videre til kiropraktor og psykiater?)
Jeg tænker på, om han måske bare siger det, fordi hans klinik ikke pt kan skaffe eller kan finde ud af det med Armour.

Og hvad angår apotekeren, så har han stadig ikke hørt om det, der er sket med Amour. Jeg gav ham så lidt info om Erfa
Som jeg jo i øvrigt lige har læst kan opløses under tungen - det lyder lidt mærkeligt ...