Viser søkeresultater 1 til 10 av 79
Threaded View
-
27-03-10, 23:31 #11
Sv: Blodtryksmedicn for.... anti-TPO på 16.000 !
Lige dette eksempel er nok ikke en "idiotforklaring", men mest en tragisk misforståelse...Fra Netdoktor.dk
"Stofskiftet ryger i vejret ved STYRKETRÆNING ( incl crosstraining ) og jo flere små måltider man spiser om dagen."
"Jeg er for 6 uger startet i Fitness, hvor jeg crosstrainer og går/løber samt laver kinesis 3 gange om ugen plus at jeg går fra en halv til halvanden time hver dag med hunden uanset hvordan jeg har det med svimmelhed osv. Er sygemeldt pga stress og alt det her med medicin. Men min erfaring er at jeg skal have mindre medicin når jeg motionerer, da stofskiftet ryger i vejret.... det er ikke meget men mellem 25 og 50 mcg pr uge."
Når en syg stofskiftepatient mærker at "stofskiftet ryger i vejret" pga. intensiv træning, er det et klart tegn på, at binyrebarken kommer på (yderligere) overarbejde. Lige til den dag, binyrebarken ikke har mere at give af og...
Intensiv træning stimulerer stofskiftet hos raske. Hos stofskiftesyge mangler thyreoideahormoner til at dække kroppens behov ved intensiv træning. I stedet træder binyrerne til og kompenserer, så længe de orker. Hvis man tror man kan træne sig ud af sygdom i thyreoidea, er det en misforståelse og på sigt får man to syge kirtler i stedet for en.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
Idiotforklaringer på lavkarbo
Av Anisa i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 5Siste melding: 09-10-11, 18:23 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat

Bokmerker