Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Tråd: Høy dose Levaxin!?
Hybrid View
-
26-03-10, 16:57 #1
Sv: Høy dose Levaxin!?
Men, er d sånn at hvis jeg nå bruker 225 microgram Levaxin(pluss 20 Lio) så starter jeg med 225 microgram ERFA? Eller hvordan gjør man det?
-
26-03-10, 17:54 #2
Rent matematisk kan man regne det ut slik :
1Grain inneholder 8µgT3, som man ganger med 4 = 32 + 35 = 67g T4.
1Grain inneholder også 35µgT4.
225 : 67 = 3,36Grain
Men det stemmer sansynligvis ikke......
Vi er forskjellige (heldig vis) og reagerer uforutsigbart på overgang til Tyroid.
Begynn med å kutte all tyroxin i noen dager og start opp med 1Grain ERFA.
Øk ERFA dosen så hurtig din kropp vil akseptere.
(nok en uforutsigbar barriere)
Generelt kan man øke i større posjoner når dosen er lav enn når den er høy.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-03-10, 18:18 #3
Suverent at vi har en sånn kunnskapsbank som deg n`Finn her på forumet!

Kutte Levaxin noen dager? 2-3 er det nok? Er så livanes redd for å bli lav jeg ved en overgang til annen medisin. Er d noe jeg takler skikkelig dårlig så er det å bli hypo.. Men, hva skjer hvis man bare prøver å "skli" over fra Levaxin/Lio og til ERFA. Altså, kutte Levaxin noen dager å så ta ERFA i tilsvarende dose som Levaxin? Hm..
-
26-03-10, 18:48 #4
Hvor mange dager en bør kutte er avhengig av flere faktorer.
Man får jo plutselig naturlig T3 - hvor sterkt responderer man på det ?
Levaxin har en halveringstid på en uke i kroppen. Man har altså enda 50% igjen etter en uke.
Noen kan kutte en hel uke, men det bør ikke være nødvendig med mer enn dine foreslåtte 2-3 dager.
Dette bare for at det skal være "plass til" den naturlige T3, som jo virker umiddelbart.
Så går det jo en 3-4 uker før den T4 som er i Tyroiden blir T3.
Hele regnestykket er formodentilg mer komplisert enn iallfall jeg kan overkomme
Så er jo dette en overgang, og det er jo bare for å prøve å minske på uheldige konsekvenser man tyr til noen trix.
Det er slett ikke sikkert du får noe annet en positive overraskelser.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
26-03-10, 18:58 #5
Positive overraskelser liker jeg!
Takk igjen for svar!
-
26-03-10, 19:11 #6
Og det trenger du sikkert også emma.
Vi håper
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-09-10, 20:20 #7
-
01-10-10, 08:28 #8
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
01-10-10, 16:09 #9
Tror jeg svarte i en annen tråd.
Det jeg ikke sa klart da, var at Liothyronin inneholder syntetisk T3.
Og som smgj sier, er dette noe teoretiske greier som ikke stemmer i praksis.
Vi har alle forskjellig evne til å omdanne T4 til T3.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hvor stor daglig dose med Levaxin får dere?
Av Gisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 25Siste melding: 14-04-13, 13:05 -
Levaxin. Jeg føler at min dose ikke er helt rett!
Av Silje T-S i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 06-02-09, 11:13 -
Hva er en høy dose levaxin?
Av flerengstrand i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 18Siste melding: 30-03-08, 17:09 -
Født med Hypotyreose. Lav dose? Er Levaxin en bra medisin?
Av egfins i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 17Siste melding: 26-02-08, 18:19 -
Hvor høy dose Levaxin?
Av i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 27-04-05, 19:16

Svar med sitat

Bokmerker