Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Siste uka har jeg igjen testet ut DHEA etter legens råd. Jeg klarte å åpne ampullene, drysset ut ca 2/3 av innholdet, og lukke ampullene etterpå. Så nå har jeg tatt 7-9 mg DHEA hver dag. Det er en riktigere dose enn 25 mg som gjorde meg totalt hyper. Jeg har også begynt å trappe ned HC, siden legen mener jeg ikke bør ta mer enn 25 mg. Jeg har gått ned fra 32.5 til 30 mg.
Det samme gør jeg - deler kapslerne i 3 dele. Jeg har købt 500 tomme kapsler og bruger dem til formålet, så ikke noget af det "dyrebare pulver" går til spilde. Jeg selv bruger dog 7-KETO DHEA, der er et metabolit af DHEA. Det er lige så effektivt og har samme terapeutiske virkning som DHEA, blokerer for overflow af cortisol lige så effektivt, men kan ikke konverteres til kønshormoner (jeg har ikke brug for at blive endnu mere "hårdtslående" end jeg er i forvejen ).
Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Det har gått helt greit. Jeg føler meg ikke dårligere enn tidligere. Tvert i mot! Jeg mistenker at tilskuddet av DHEA gjør at jeg kan både senke dosen med Thyroid og HC og fremdeles ha det strålende. Jeg skal svært langsomt forsøke å senke begge doser litt til og se om det går bra.
Hvis du kigger på grafen (igen)...

... kan man ikke undgå at bemærke, at for hver et trin op mod NORMAL med DHEA, flyttes også de andre "kurver" (uanset op eller ned i forhold til NORMAL) tilsvarende mod NORMAL, til du på et tidspunkt når frem til, at alle de tre hormoner (igen) ligger indenfor NORMAL.

Undervejs i denne proces kan det ikke undgå at påvirke behovet for Thyroid og HC, der vil reduceres noget i takt med, at behov for gensidig kompensation kirtlerne imellem vil blive mindre. Men da din skjoldbruskkirtel jo ikke selv producerer/regulerer thyroxin, vil du fortsætte med tilskud af Thyroid, og med periodisk binyrestøtte, idet det med Thyroid-tabletter ikke er muligt at finjustere behovet, som en sund kirtel ellers selv gør. Derfor vil binyrerne fortsat kompensere for de dage/perioder hvor kroppens behov for Thyroid (homøostase) bliver større end man kan foregribe med tabletterne (sorry for lidt hjemmelavet forklaring). Det mener jeg alligevel er "billigt" sluppet, for at få sit liv tilbage.