Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 25
    Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    68
    Meldinger
    34

Standard Sv: Presentasjon og trenger en forklaring på lavt stoffskifte

Det hørtes smart ut og ta 1 og 1/2 pr dag i stedet.Ellers blir det fort at det går helt i surr.Har ikke følt så mye bedring ennå, tror det noen dager mens andre dager er jeg helt utslått av ingenting.Plages veldig med angst og ser vel dette litt mer i sammenheng med sykdommen enn jeg gjorde før.Noen dager føler jeg meg som jeg er i ferd med å bli dement,og jammen leste jeg det et sted i sta at det sto på lista over sykdomsbilde.Betyr det at man kan utvikle dement av lavt stoffskifte? Det føltes litt dumt å spørre om det , men jeg lar det stå.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Wink Sv: Presentasjon og trenger en forklaring på lavt stoffskifte

Du har vel det som på godt norsk kalles for Brain fog
    så velkommen til.... eeehhh - javisst: Klubben

Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    64
    Meldinger
    109

Hei Hilde!

Pseudodemens (falsk demens) er vel ett av symptomene. Må jo være det samme som "Brain Fog". Mener også å ha lest at eldre som går for lenge udiagnostisert kan utvikle ekte demens tidligere.

Hilsen Gekko

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Sitat Opprinnelig skrevet av Hilde58 Vis post
    Det hørtes smart ut og ta 1 og 1/2 pr dag i stedet.Ellers blir det fort at det går helt i surr.Har ikke følt så mye bedring ennå, tror det noen dager mens andre dager er jeg helt utslått av ingenting.Plages veldig med angst og ser vel dette litt mer i sammenheng med sykdommen enn jeg gjorde før.Noen dager føler jeg meg som jeg er i ferd med å bli dement,og jammen leste jeg det et sted i sta at det sto på lista over sykdomsbilde.Betyr det at man kan utvikle dement av lavt stoffskifte? Det føltes litt dumt å spørre om det , men jeg lar det stå.

Nå er du under behandling så brain fog'en din kommer til å bli gradvis bedre, men det kan ta lang tid. Du kommer ikke til å bli dement Angst har jeg også vært plaget med når jeg har vært lav. Prøv å tenke at det bare er kjemien i kroppen din som spiller deg et puss, kjenn på angsten og tenk at det ikke er noe farlig. Det har hjulpet litt for min del å skjønne at det faktisk bare er kjemi.

En annen ting, når du kjøper tablettdeler på apoteket, kjøp dosett også, da går du ikke så lett i surr over om du har tatt tabletter eller ikke og hvor mye du skal ta den aktuelle dagen. Jeg er fullstendig avhengig av min.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Vel, jeg operer med tre dosetter nå... Føler meg nesten som gamlefar som henger i hornet på veggen.. En dosett for Thyroid, en annen for Hydrokortison og en tredje for vitaminer etc. Noe står i kjøleskap. Noe skal ta med mat, noe uten mat, noe skal tas før frokost. Det er et kaos som jeg forsøker å navigere i. Men jeg er så mye bedre. Så jeg drikker masse vann og svelger unna med et smil
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    68
    Meldinger
    34

Takk for svar og for god humor .Det er dette med å få sitt eget system som er viktig i hverdagen Er så godt med så mye erfaringer og seriøse svar, det er også godt å kunne tenke at alt kan bli bedre med tiden..De siste tre årene ønsker jeg meg ikke igjen, det har vært et mareritt.Dere sier at man ikke skal ta levaxin med jern,kalsium og noe annet jeg ikke husker.Men hvordan er det å ta paracet sammen med levaxin? Er det best å vente noen timer der også?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Det med paracet kan jeg ikke svare deg på. Men Nora sier jo at tyroksin kan henge seg på selv vitaminer. Så jeg forsøker å ta vitaminene etterpå, når jeg spiser
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Standard Sv: Brev fra lege om å øke på levaxin i dag

Sitat Opprinnelig skrevet av Hilde58 Vis post
    Hei igjen.Lurer på noe igjen.Begynte på levaxin i januar 25mcg pr dag.I dag fikk jeg brev at jeg må øke dosen.1 tab 1 gang om dagen i tre dager i uken og 2 tab 1 gang om dagen 4 dager i uken.
    Hei -bare kort innpå. Husk (for legen om han skulle glemme det) å få målt stoffskiftehormonene igjen etter 6 uker. Noen leger operere med altfor lange intervaller når de først har satt noen på levaxin. Det er viktig å følge med hva som skjer på hvilke dose, ikke bare med blodverdiene men med symptomene dine på hvilke tall. Jeg har en oversikt der jeg har satt opp alle verdier systematisk med et notat over hvilke symptomer - eller hvor bra eller dårlig jeg føler meg. Tror det ligger noen gode skjema her på forumet. En god ting man kan gjøre for seg selv er å holde orden på all denne informasjonen. Man ser etterhvert en tendens. Lykke til. NB! Brukt mye paracet og levaxin uten å ha merket noe til det.

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    68
    Meldinger
    34

Takk for svar og gode råd.Legen sa jeg skulle ta nye prøver etter fire uker etter opptrapping av medisiner.Fikk ikke kopi av forrige blodprøver og det irriterer meg,bare beskjed at kolestrolet hadde blitt bedre.Nå er det på 7og sist var det på 9,Så det er vel ennå høyt .Skal ned i morgen og få kopi så jeg kan følge med litt mer.Det er lærerikt og flott og være med her, kan vel ikke få sagt det for ofte. Hilsen Hilde.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jojo - senkingen i kolesterolverdien har du jo skjønnt er et bud på at det går rette veien.
    Og stå på for bedre info fra legen - vi er ikke idioter fordi vi feiler noe !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Lignende tråder

1. Presentasjon Cannari
    Av Cannari i forumet Presentasjoner
    Svar: 2
    Siste melding: 20-02-12, 13:39
  2. Noen som har en forklaring
    Av Hsgu123 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 3
    Siste melding: 04-09-09, 20:46
  3. Ny her og vil gi en kortfattet presentasjon
    Av hppybara i forumet Presentasjoner
    Svar: 4
    Siste melding: 12-11-07, 17:25
  4. Ny presentasjon
    Av Elis@beth i forumet Presentasjoner
    Svar: 2
    Siste melding: 26-08-07, 21:30
  5. presentasjon
    Av Hsn i forumet Presentasjoner