Viser søkeresultater 41 til 49 av 49
Threaded View
-
20-03-10, 14:13 #23
Sv: Noen som kan svare meg?
med urinen og høy osmolarietet , det betyr den er noe konsentrert, fordi du har drukket for lite.
Men natrium og kalium i blodet er begge høye, og det skal være motsatt, at den ene er høy og den andre lav. Man må alltid se på natrium og kalium samtidig.
Jeg tipper blodet også ikke har nok vann i. Bare tipper.
Da er verdiene av det som ble tatt prøver av, kanskje også falskt forhøyet....
Ja, ft4 er ganske lav, og b-12. og homocystein og metylmaleonsyre-prøvene er høye når b-12 er lav.
Din b-12 er faktisk for lav for å ha det bra, nedre enden av referanseområdet viser når legen kan skrive ut b-12 på blå resept, men du har lavt b-12 hvis den er på 180 også. Skal væære minst det dobbelte.
Det kan komme av autoimmun gastritt, som de fleste med hashimotos har.
Din TSH er på vei opp, og 1,8 er omtrent dobbelt av 1, som er normalt. TSH er logaritmisk.
Hvis du var i Sverige, ville de kanskje bestilt finnålsbiopsi at thyreoidea for å se om du har hashimotos og kanskje begynt med levaxin ved symptomer på lavt stoffskifte.
Her i Norge så venter man til TSH er 3,6, uansett om man har symptomer eller ei. Det er forresten bare (noen) menn som ikke har symptomer ved høy TSH. Aldri kvinner.
Lignende tråder
-
Min datter på nå 14 år fikk endelig begynne med Levaxin
Av jorunnhf i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 23Siste melding: 13-07-10, 15:35 -
YES!!! Endelig... Jeg nå få begynne på Liothyronin
Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 14Siste melding: 14-01-08, 21:03 -
hvorfor har jeg fått hjertebank når jeg sluttet med levaxin?
Av Lissa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 5Siste melding: 03-05-07, 21:40

Svar med sitat
Bokmerker