Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    6

Standard Sv: Dårligt stofskifte eller ej - Euthyrox eller ej?

Hej Anisa,

Det fremgår af hjemmesiden at privatpersoner ikke kan bestille deres tests, skal jeg bestille via min læge og så betale til ham eller hvad?

mvh hanne miriam
    hannemiriam

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Dårligt stofskifte eller ej - Euthyrox eller ej?

Sitat Opprinnelig skrevet av hannemiriam Vis post
    Det fremgår af hjemmesiden at privatpersoner ikke kan bestille deres tests, skal jeg bestille via min læge og så betale til ham eller hvad?
    Ved du hvad, hannemiriam? Mig bekendt sender både det svenske Scanlab og det danske Nordic Laboratories prøverne til GenovaDiagnostics til analyser. De er mellemmænd og det koster jo også noget.

Hvis det var mig, ville jeg nok helst insistere på Scanlab, selv hvis de forsøger at henvise til Nordic Laboratories. Hvorfor? Ja, fordi Nordic Laboratories stort set IKKE oplyser om noget af betydning (hormon-tests) på deres hjemmeside og når den slags forbrugeroplysning mangler, bliver jeg altid noget paranoid når det kommer til at betale.... Scandlab derimod holder ikke info tæt til kroppen og man kan virkelig hvad de har at byde på. Det kan man ikke hos Nordisk Laboratories og det lugter lidt som om de er ude på at sælge ekstra "assistance" (?). Jeg ved det ikke, men det føles ikke betryggende og deres øvrige selv-promotion lyder lidt som varm luft, når de beskriver dem selv som en stærk part, hvor de i virkeligheden selv er kunder hos de egentlige laboratorier, der udfører og beskriver div. analyser..

Derimod mange har meget gode erfaringer med Scanlab her på forummet og analyserne kommer jo allígevel fra GenovaDiagnostics, så alt andet lige, er det en "mellemmand" man kan leve med, mener jeg.

Rigtig god bedring, hannemiriam
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Anisa....er TSH lavest om morgenen. Jeg mente den var høyest om morgenen, og dalte utover dagen? Men jeg har svært lett for å "speile" ting da, så..
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Anisa....er TSH lavest om morgenen. Jeg mente den var høyest om morgenen, og dalte utover dagen? Men jeg har svært lett for å "speile" ting da, så..
    Du har ret, Gunnda! Og jeg havde uret!

TSH er ikke lige stabilt over hele døgnet, men er højere om morgenen end om eftermiddagen. Serum TSH topper omkring midnat og er højere i de tidlige morgentimer i forhold til om eftermiddagen.

En person på nettet har sammenstillet sine TSH-tal med tidspunkterne på dagen, prøverne var udtaget og følgende har åbenbaret sig:

Kl. 8:28 = TSH 5.45
    Kl. 9:00 = TSH 4,05
    Kl. 9:41 = TSH 2,77
    Kl. 11:23 = TSH 1.58
    Kl. 12:48 = TSH 1,44

Forskel mellem morgen-TSH og middag-TSH var på 4,01. Det er meget!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Dårligt humør . . . . . af Levaxin ?
    Av Gypige i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 1
    Siste melding: 12-11-09, 13:33
  2. D3 eller D2?
    Av Anisa i forumet D-vitamin
    Svar: 10
    Siste melding: 01-09-09, 19:17
  3. Armour eller levaxin, eller begge deler?
    Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 12-11-07, 19:37
  4. TSH eller fT4
    Av Maia i forumet TSH
    Svar: 2
    Siste melding: 26-01-07, 15:19
  5. ft4 eller tsh
    Av mokki i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 2
    Siste melding: 14-05-05, 21:58

Søkeord for denne tråden