Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
14-03-10, 18:20 #1
Fant denne kommentaren av Lars Omdal
Jeg hat tatt noen blodprøver og T4 lå på 16,3 og TSH på 0,77. Er dette innenfor normalen, eller litt under?"
Hei Dette er flotte prøver, og ikke i nærheten av "gråsonen" mot lavt stoffskifte. Hilsen Lars Omdal
Klippet fra et sted på nette.
Det jeg lurer på er om mine prøver er så ille gale siden denne personen har så flotte prøver. Jeg synes jeg har ganske like prøvesvar med TSH mellom 0.78 - 1,9 og Fritt T4 på 10.8 og Anti TPO på 65
Hun har riktignok T4 som er litt høyere men....
Jeg vet ikke om jeg prøver å overbevise meg om det nok ikke er noe galt med mitt stoffskifte og legen har nok rett at alt er ok selv om jeg i dag måtte stoppe å sove i bilen mellom Moss og oSLO for jeg rett og slett ikke klarer å holde meg våken.
Tør jeg ta en tur til legen i morgen å be om en bitteliten ekstra sjekk
tro
Legen sa da vi fikk prøvesvarene at jeg hadde litt lavt stoffskifte men at det ikke var det som gjorde meg trøtt. Og at jeg ikke trengte medisiner.
-
14-03-10, 18:44 #2
Sv: Fant denne kommentaren
Frem til for et år eller to sidenskulle anti-tpo ligge under 35. Det har de av en eller annen grunn endret på og nå er det greit så lenge det er under 65.....
T4 er ALTFOR lav, den skal ligge rundt 20 helst. Men det kan jo hende at det er noe galt i kommunikasjonen mellom kjertel og hypofyse og at sistnevnte ikke får med seg at det produseres for lite thyroxin. Basert på verdiene dine samt symptomene du beskriver tror ihvertfall jeg at du har hypothereose, ihvertfall begynnende. Men jeg er selvsagt ikke lege da...
-
14-03-10, 21:10 #3
Sv: Fant denne kommentaren av Lars Omdal
Det er veldig stor forskjell på ft4 på 10 og 16.
Forresten er det umulig å kommentere på slike tall uten laboratoriets referansområde, siden for eksempel ahus har 7-16 og andre lab 10-22 eller 12-28 og samme tall betyr da helt andre ting.
man må regen ut hvor mange prosent det er innenfor sitt referanseområde og poste prosenten, før man kan kommentere om 10 eller 16 er bra tall.
-
14-03-10, 22:14 #4
Sv: Fant denne kommentaren av Lars Omdal
Er det sånn at jeg bare kan gå til legen å få utskrift av alle prøver som er tatt av meg når det gjelder stoffskifteprøver ?
Legen sa da vi fikk prøvesvarene at jeg hadde litt lavt stoffskifte men at det ikke var det som gjorde meg trøtt. Og at jeg ikke trengte medisiner.
-
14-03-10, 22:41 #5
Sv: Fant denne kommentaren av Lars Omdal
ja, det har du rett til
Lignende tråder
-
Intervju med Lars Omdal
Av Joni i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)Svar: 27Siste melding: 13-03-10, 23:16 -
Thyreoidea hormon resistens - artikkel av Lars Omdal
Av Siriliss i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 3Siste melding: 31-03-08, 21:33 -
foredrag av Lars Omdal 3. og 10.okt.
Av nora i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)Svar: 19Siste melding: 16-10-07, 16:19 -
Jeg fant jeg fant...
Av heisann i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 8Siste melding: 20-06-06, 11:33 -
Hvem har behov for å snakke med legen i en halv time?
Av Anne Ma i forumet Hos legenSvar: 11Siste melding: 17-06-06, 14:17
Svar med sitat
Bokmerker