Spørsmålet du stiller er vel det behandlermiljøet strever med : Hvornår er man behandingskrevende ?
Og de fleste tilfeller finnes antistoffer mot kjertlen, og da er man etter min mening behandlingskrevende.
Så finnes det mange tilfeller hvor stoffskiftet anses lavt hvor det ikke foreligger antistoffer mot kjertlen.
Alt for mange av disse havner i diffrensialdiagnoser - altså i feil diagnose.
De får altså ikke fokus på stoffskifteproblematikk......

Så er vel ditt spørsmål : hvor er min diagnose - hvor er min beste behandling ?

Og, det skal jo din lege vite mest om.
Denne skal vite hvor du treffer en spesialist som forstår mere om dine problemer.

Mitt forsøk på å forstå endoene :
En rekke sykelige tilstander forårsaker at blodprøver på stoffskiftemengder i blodet blir lave.
Slike pasienter trenger jo til stoffskftehormoner, og vis de får - blir de bedre.
Men det vil forstyrre kroppens reguleringsmekanisme for mengden stoffskiftehormoner i blodet. TSH vil bli lav og kjertelen vil slutte å produsere egne hormoner. Det vil til sist kun bli tilførte hormoner igjen i systemet.
Hvis disse skal gjennvinne sin normale tilstand etter mange år, vil det bety at stoffskiftet igjen blir for lavt og de vil oppleve en forverrelse av situasjonen.
Jeg spekulerer, men antar at dette kan være deres arbeidshypotese for din situasjon. Den kan være tuftet på at de ikke kan finne antistoffer ?

Hvis det er nogenlunde som dette, mener jeg jo at utredningen ikke er grundig nok. Det finnes en masse behandlingstrengende stoffskiftetilstander som krever nitide undersøkelser for å finne.

En dose på 75µg er avhengig av at kjertelen leverer de andre 75µg som er nødvendig. Flere sider jeg har lest påstår at det er umulig, kjerteln får simpelt hen ikke nok TSH til å lage sine 75µg, og det begrunnes med at hypotalamus har større affinitet for Levaxin enn for kroppens endogene hormoner.
Da kan man stå der du muligens står nå, med valget om å øke Levaxindosen å undertrykke kjertelen enda mer, eller å gjøre motsatt.

Så er mine antagelser gjort uten å vite noe om dine stoffskifteverdier og resultatet av dine undersøkelser. Så her ligger mange feilkilder......