Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Threaded View
-
10-03-10, 01:22 #9
Sv: Heisan!
Hei igjen

det er sen smule sent så jeg fatter meg litt i korthet. Du er tilgitt og vel så det
. Når det gjelder din sønn kan jeg relatere meg til det. Det er ikke mange unge menn som er diagnostisert med lavt stoffskifte. Jeg har selv hatt problemer med å innse det ovenfor meg selv, men jeg kan ikke fornekte mine symptomer når jeg er underbehandlet.
Jeg skrev at jeg sluttet på Levaxin for 2.5 mnd siden. Det har flere forklaringer.
1: Mine egen stolthet liker ikke at jeg faktisk kan være kronisk syk.
2: Etter alt oppstyret med Amour og "spillet" bak fasaden håpte jeg å gjøre det jeg kunne for å unngå å bli skadelidende ved å måtte ta medisin. Selv har jeg ikke prøvd Amour, men ser at de fleste her inne fungerer best på biologisk og ikke kjemisk stoffskiftemedisin.
3: Siden jeg ikke har hatt antistoffer har jeg hele tiden lurt på hva mitt lave stoffskifte skyldes. I høst ble min TSH bare høyere og høyere. Jeg hadde da valget om å øke dosen, eller legge radikalt om på andre faktorer som påvirker stoffskifte. Jeg hadde da tatt levaxin i nesten 1 år da jeg tok en pause. Jeg var redd for å "miste" kjertelen helt om jeg da økte min dagsdose fra 50 mikrogram.
4: Jeg visste jeg skulle til endokrinolog og dermed få en bredere utredning. Endokrinologen likte mitt expriment mtp. opphold av medisinering i 2 mnd siden jeg ville bli utredet bedre da jeg kom til min endolrinolog. Hadde jeg blitt mye dårligere hadde jeg startet igjen før.
Nå har jeg fått tilbake endel symptomer, bla den invendige kulden som liksom sprer seg ut fra ryggmargen, hovne øyelokk, nedsatt energi og søvnproblemer. Jeg har ikke alle symptomene som da jeg ble diagnostisert med lavt stoffskifte.
Jeg har den siste uken også kjent smerter i området rundt tyroidea, og endokrinologen kunne både kjenne og se med det blotte øye at kjertelen/halsregionen er opphovnet. Lurer på om det er Kelpasanen jeg ikke tåler alikevell?
Til sist handler det for oss "unge" menn å ligge stoltheten til side så vi kan bli så vellfungerende som overhodet mulig. Det er hvertfall min erkjennelse!Mann 34. Lavt stoffskifte i grenseland. Holder på med en mastergrad godt på overtid...
Lignende tråder
-
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Ledd smerter og blodrøvesvar som er litt i grenseland på Armour
Av mariemor i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 7Siste melding: 01-09-09, 11:49 -
Tras på 1; I grenseland? Eller negativ?
Av Marina73 i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 3Siste melding: 01-06-08, 08:39 -
Bare kaos! Grenseland for lavt stoffskifte med hyper symptomene
Av jojo75 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 21-05-08, 20:35

Svar med sitat
Bokmerker