Viser søkeresultater 31 til 40 av 49
-
24-02-10, 16:17 #31
Sv: Noen som kan svare meg?
Hypofyseinsufficiens er et godt sted at starte at søge på. Der kan der gemme sig mange gode svar på, hvorfor TSH ikke rykker sig + hvad ellers kan være påvirket og bidrage til flere symptomer. Se f.eks. om denne: http://anop.dk/0531/instrukser/f_ins...ufficiens.html kan få klokkerne til at ringe (evt. genkendelse af symptomer). Eller denne: http://www.alma-info.com/files/Fored...kjoldbrusk.pdf ?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
24-02-10, 19:59 #32
Du kan ihvertfall ikke stole på TSH, siden den skulle vært 20 ved en så lav ft4.
Det kan også komme av blokkerende TRAS, eller noe med hypofysen.
Men endokrinologene krever at TSH er UNDER referanseområdet samtidig med at ft4 er under referanseområdet, for at man skal kunne ha noe galt med hypofysen. Ihvertfall sist jeg sjekket retningslinjene.
-
24-02-10, 21:37 #33
Jeg tror jeg i tilsvarende tilfelle som ditt Angel, hadde gått for litt tilførsel av jod i en periode for å se om det kan ha noen påvirkning på stoffskiftet ditt.
-
04-03-10, 19:45 #34
Litt oppgitt nå!!
Nå begynner jeg og bli veldig lei og frustrert!
Formen er mildt sagt elendig, og nå orker jeg snart ikke mere. Har ventet på brev fra sykehuset i flere uker, for legen min hadde sendt henvisning til endokrinolog.
I dag orket jeg ikke å gå på vent lenger, så jeg ringte og fikk kranglet meg til en time hos legen, for å høre om det var mulig å prøve levaxin mens jeg venter på sykehuset. Men når jeg kommer til legen får jeg høre at de ikke vil ha meg inn på sykehuset!
Sitat av brevet legen hadde fått fra sykehuset:
"Du har henvist denne pasienten med spørsmål om hypothyreose. Hun har symptomer som kunne passe med tilstanden, men har normal TSH og negative antistoffer. FT4 har vært litt i underkant.
Det er svært usannsynlig at det foreligger noen primær hypothyreose så lenge TSH er normal og det ikke er positive antistoffer. Det måtte i så fall foreligge en partiell mangel på TSH, altså en hypofyselidelse. I hypofysen er det meget sjeldent at det foreligger noen mangel på TSH uten at det er utfall av andre hypofysehormoner. Hvis hun har normale menstruasjoner, er det et godt parameter på at gonadotropinenje fungerer normalt, og de er gjerne de første som faller ut. Jeg ser at det tidligere er målt prolaktin og gonadotropiner med normale verdier. Hvis det skulle være mistanke om en hypofyselidelse, ber jeg om ny henvisning. Hvis ikke, tror jeg en må lete etter andre forklaringer på pasientens symptomer." Sitat slutt.
Legen skulle sende ny henvisning til en annen lege tror det var svendsen i ottestad. litt usikker på om jeg husker riktig.
Begynner mildt sagt og bli litt fortvilet nå!
Fikk utskrift av alle blodprøvene som er tatt av meg siden 2002.....
17/1-02
TSH = 0,827
FT4= 11,4 (ref:9-22)
17/12-04
TSH= 1,45
FT4= 11,2 (ref:9-22)
11/10-05
TSH=1,77
FT4= 10,6 (ref:9-22)
14/4-09
TSH= 2,4
FT4= 9,7 (ref:9-22)
19/11-09
TSH= 2,4
FT4= 12 (ref: 12-22)
4/2-10
TSH= 1,5
FT4= 11 (ref: 12-22)
Anti tpo Har blitt målt bare 3 ganger:
10/3-08 = under 10
25/3-09= 12
10/2-10= 15
Vet ikke om prolaktin har noe å si men siden det blir nevnt i brevet skriver jeg det opp:
1/2-07= 132 (ref: 50-700)
7/2-07= 151
21/2-07= 231
4/5-09= 77
Skal inn på laben på sykehuset i morgen tidlig å ta masse blodprøver og levere urinprøve.
Håper virkelig at han nye som det har blitt sendt henvisning til ihvertfall vil ta meg inn da!
-
04-03-10, 19:53 #35
Sv: Litt oppgitt nå!!
Men du? Har du normale menstruasjoner, da? Ser av en tråd fra 2008 at du ikke har eggløsninger?
-
04-03-10, 20:03 #36
-
04-03-10, 20:10 #37
Men hvorfor tror da spesialisten at du har normale menstruasjoner? Da har jo ikke vedkommende riktige opplysninger, og kan jo dermed ikke trekke riktig konklusjon. Jeg ville nok prøvd å få videreformidlet det, for det kan så vidt jeg skjønner bekrefte at det er hypofysen som er problemet.
-
04-03-10, 20:23 #38
Han har nok ikke fått med de opplysningene..
Jeg byttet lege frett før jul, og han har visst ikke fulgt helt med i timen. har fortalt han før at jeg ikke har eggløsning og har lange sykluser, og i dag spurte han meg igjen om jeg hadde normale menstruasjoner..........
-
04-03-10, 20:48 #39
Men da er det jo bare å ettersende opplysningene, ingen vits i å involvere en ny spesialist. Han spør jo etter det. Jeg hadde også problemer med dårlig henvisning med alt for lite opplysninger. Fastlegen min på den tiden skrev tre henvisninger før hun klarte det riktig. Derav signaturen min

Jeg tror dette ordner seg for deg
-
05-03-10, 11:09 #40
Spennende lesning dette her.. For jeg ligger på grenselandet og har heller ikke lykkes på ett år.. Håper det går din vei snart
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
Lignende tråder
-
Min datter på nå 14 år fikk endelig begynne med Levaxin
Av jorunnhf i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 23Siste melding: 13-07-10, 15:35 -
YES!!! Endelig... Jeg nå få begynne på Liothyronin
Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 14Siste melding: 14-01-08, 21:03 -
hvorfor har jeg fått hjertebank når jeg sluttet med levaxin?
Av Lissa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 5Siste melding: 03-05-07, 21:40

Svar med sitat
Bokmerker