Viser søkeresultater 31 til 37 av 37
Tråd: Dosering Armour
-
21-02-10, 18:09 #31
Sv: Dosering Armour
Heia!
Ja referanseområdet stemmer.
Min Ft3 er 4,2 på dette tidspunktet. Ref er 3,5 - 6,5. Senere har ft3 steget til 6,5.
Jeg tar D3 - 3000 IU daglig. Tar thyroiddosen min tre ganger daglig. Ca 06, 11 og 15. Tar Thyroid under tungen som sugetablett. Skulle ikke ha noe å si når og hva man spiser da?
Nei, jeg blir jo litt urolig når andre mener at noe er feil. Men jeg har jo hørt og lest om andre som trenger høy dose....
-
21-02-10, 18:39 #32
Joda, en kan jo lese om mange som trenger så høy dose.
Jeg har også skrevet om at jeg trenger høy dose - før jeg fant ut at D-vitamin senker dosebehovet - mitt.......
Så derfor lurer jeg jo bare litt da - hv aer det som gjør at noen trenger så høy dose ?
Samtidig sier du vel at du ikke har det heelt bra også da ?
Så er resultater med * gjerne utenfor ref.området. Din er innenfor, og enda merket ?
Så ville jeg (iallfall) forsøkt å ta Tyroidet i en dose om morgenen. Det er anbefalt i Armour sitt pakningsvedlegg.
D3 er fin dose - ta den til fettrik mat. Denne trenger man ikke være så konsekvent med, man har faktisk bare godt av pauser (min egen erfaring)
Om du har drevet på lenge - forsøk å slutt en uke ?
Nevner bare i fleng her Rufus - må jo prøve noe ?
"feil" mente jeg ikke så bokstavelig, bare at det er underlig.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-02-10, 18:56 #33
Nei, jeg har det ikke bra. Orker ikke mer enn halv jobb. Har mange symptomer, fjern, slapp, sløv og ganske søvnløs etc
Det med oppdeling av dosen har jeg tenkt på, men har delt den fordi det skal være mer skånsomt i forhold til binyrer. Jeg kan vel prøve det.
Får høre med legen denne uka. Merker jo at Thyroiden hjelper, men jeg trenger stor dose før effekt...
Takk uansett
-
21-02-10, 20:03 #34
Rufus--
Tør du å doble kortisondosen i en 2-3 dager bare for å se.
Jeg ville prøvd med en stoor dose om morgenen....
Du kan bare evnt. gå tilbake til den gamle på dagen da det kun er doseøkning i få dager.
Kunne være ok høre om du får et "kick" da!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
21-02-10, 20:10 #35
-
21-02-10, 21:06 #36
Kortison er vel slik at den funker med en gang.
Om du føler deg bedre første dagen kan det jo være der problemet ligger - og at du kompenserer for det ved høy Tyroid dose ?
Det er egentlig bare å prøve....
ja, og ønske deg lykke til da
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
22-02-10, 09:22 #37
Hei dere!
Ja, da skal jeg prøve det. Men jeg dobler ikke for jeg bruker 35 mg. Prøver med 20 mg ekstra, kanskje? Det er faktisk sånn at de dagene jeg tar ekstra hc er jeg i ganske bra form relativt sett.

Svar med sitat
Bokmerker