Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Synd, men det finnes nok ikke noe annet alternativ enn hormoner fra dyr som har skjoldkjertel - det vil si pattedyr. Skillet går mellom vekselvarme dyr som jo klarer seg uten, og dyr med en regulert kroppstemperarur.
Mister vi kjertelen blir vi mer lik en krokodille enn vi liker å tenke på

Hormoner er ikke arts-spesifike.
Vi kan i prinsippet bruke hormoner fra alle pattedyr. Grisen peker seg ut - den er, som du jo vet meget godt - den er skremmende lik oss. Og fordi den ikke har noen kjente zonoser - altså sykdommer som smitter til mennesket fra dyr.

Men grisen har jo sykdommer, og disse lukes ut.
Man bruker ikke kjertelen fra dyr som har vært syke - og ja, grisen har jo sin influesa den også. Den smitter bare ikke mennesket - før mennesket begynner å tukkle........!

D-vitamin og B12 er andre saker vi skaffer oss fra dyr.
Skal man leve uten å spise dyr må man vite hva man driver med - og klare seg uten sprø ribbesvor i jula :(
Synd de ikke klarer, eller kanskje prioriterer å fremstille en medisin med alle hormonene i en tabl, for levaxinen er neppe fullgod sånn den er nå....

Men nå gir jeg den en sjanse, tok 1/2 tabl nå i går, og har ikke svinget meg i taklampa ennå, tvert i mot, har måtte gjort mye mer enn jeg egentlig orker i det siste, og er nå fullstendig utladet. Så denne kommentaren blir ikke så lang, men takk nok en gang, for imponerende svar.

Takk for litt god underholdning innemellom også

"Jeg vil ta en pille, for jeg vil ikke bli en krokodille"

Knask knask (piller, vitaminer/mineraler/tyroksin : )