Sitat Opprinnelig skrevet av AnnK Vis post
Og såååå..... "vi har funnet kraftig forhøyede verdier av IGE,(3000, skal være mindre enn 114) dvs allergi antistoffer, men vet ikke hva kroppen reagerer på, dette kan forekomme ved innvollsorm" og sykehuset anbefaler avføringsprøver for å utelukke dette.
!!!!!!!!!!!!Vet ikek om jeg skal le eller gråte jeg
eek:

Dette låter vel gresk for dere også? Eller, håpet mitt er at noen har vært borti forhøyet IGE i forbindelse med stoffskifte. Jeg tror virkelig IKKE at jeg har innvollsorm! Men hva reagerer kroppen på...
Gluten?

Mange stofskiftesyge, og jeg mener mange (bare spørg Nora) udvikler glutenallergi i skjul af stofskiftesygdom, hvor ingen kan forstå hvorfor virker behandlingen ringe eller ikke, indtil glutenallergien bliver opdaget (hos de heldige) og behandlet med kostomlægning.

Bl.a. lægen Mark Hyman skriver følgende om det: "Hvis du tror, at du har et problem med din skjoldbruskkirtel, skal du få foretaget en række tester for at identificere enhver skjult reaktion på gluten, som findes i hvede, byg, rug, havre, kamut og spelt."

• 19A antigliadin antistof test
  • IgG antigliadin antistoffer
  • 19A antiendomysium antistoffer
  • Væv-transglutaminase antistof test (IgA og i særlige tilfælde IgG)
  • Antigliadin 19A og tTG i afføring (www.enterolab.com). en hjemmetest for hvede- eller glutenallergi
  • HLA DQ2 og DQ8 genotypetest, gentest for cøliaki- eller glutenfølsomhedsgenet

Nora ved en hel masse om "gluten/cøliaki-vinklen" på stofskiftesygdom og min egen, mangeårig erfaring siger mig, at alle stoffskiftesyge, mere eller mindre har dette problem, også selv om de mest anvendte enkeltprøver ikke bekræfter det. Under alle omstændigheder er overgang til en kost fri for hurtigt omsættelige kulhydrater bedst for stofskiftesyge.

Det ville undre mig meget hvis du havde indvoldsorm, mens med IGE-tallet på over 3000 ville det slet ikke undre mig, hvis det viser sig at være allergi mod gluten... Det mener jeg er meget bedre end at rende med maven fuld af indvoldsorme.

http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1756&ID=3094