Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
Threaded View
-
16-02-10, 14:09 #18
Sv: Hjelp, hva skjer??
Gluten?
Mange stofskiftesyge, og jeg mener mange (bare spørg Nora) udvikler glutenallergi i skjul af stofskiftesygdom, hvor ingen kan forstå hvorfor virker behandlingen ringe eller ikke, indtil glutenallergien bliver opdaget (hos de heldige) og behandlet med kostomlægning.
Bl.a. lægen Mark Hyman skriver følgende om det: "Hvis du tror, at du har et problem med din skjoldbruskkirtel, skal du få foretaget en række tester for at identificere enhver skjult reaktion på gluten, som findes i hvede, byg, rug, havre, kamut og spelt."
- 19A antigliadin antistof test
- IgG antigliadin antistoffer
- 19A antiendomysium antistoffer
- Væv-transglutaminase antistof test (IgA og i særlige tilfælde IgG)
- Antigliadin 19A og tTG i afføring (www.enterolab.com). en hjemmetest for hvede- eller glutenallergi
- HLA DQ2 og DQ8 genotypetest, gentest for cøliaki- eller glutenfølsomhedsgenet
Nora ved en hel masse om "gluten/cøliaki-vinklen" på stofskiftesygdom og min egen, mangeårig erfaring siger mig, at alle stoffskiftesyge, mere eller mindre har dette problem, også selv om de mest anvendte enkeltprøver ikke bekræfter det. Under alle omstændigheder er overgang til en kost fri for hurtigt omsættelige kulhydrater bedst for stofskiftesyge.
Det ville undre mig meget hvis du havde indvoldsorm, mens med IGE-tallet på over 3000 ville det slet ikke undre mig, hvis det viser sig at være allergi mod gluten... Det mener jeg er meget bedre end at rende med maven fuld af indvoldsorme.
http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1756&ID=3094• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
HJELP, hva er det som skjer???
Av maika i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 17-04-09, 09:25 -
Hjelp meg litt noen? Satt på medisin
Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 120Siste melding: 11-11-08, 12:37 -
Trenger hjelp av noen som vet.
Av Leia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 01-09-07, 19:24 -
Dårlige dager med lavt stoffskifte
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 81Siste melding: 09-08-06, 19:55

Svar med sitat

Bokmerker