Viser søkeresultater 1 til 10 av 56
Hybrid View
-
07-10-08, 02:32 #1Hildemor Gjest
Re: Hvor stor daglig dose med Levaxin får dere?
Heisann

Jeg tar 75 mikrogram Levaxin hver dag. Og ikke Lio. Jeg har måttet dosere litt opp og ned i perioder, men dette gjør jeg uten å konferere med lege. Jeg kjenner meg selv og mine symptomer etter å ha hatt denne sykdommen lenge. Store endringer ville jeg imidlertid ikke gjort på egenhånd.
Det finnes vel ingen grense for hva en lege kan gi av Levaxin, han skal medisinere etter blodprøver og pasientens form. Hos din mann ser prøvene okei ut og derfor vil ikke legen gjøre endringer. Dette er svært vanlig. Din manns Tsh er ubetydelig endret, Fritt T4 derimot kan være nok til at han føler seg mer energiløs og har symptomer. Hvordan følte han seg i 2005 når FT4 var 17.2? Og hva er hans FT3?
Jeg hadde byttet lege uten å tenke meg om. Få tak i en lege som er litt mer villig til å prøve en forsiktig økning og denne vil kunne også henvise til spesialist hvis det er ønskelig. Den muligheten faller ikke bort ved å bytte lege.
Alternativt ville jeg prøvd en forsiktig økning på egenhånd og sett om dette kunne hjelpe mens dere leter etter en ny fastlege.
Kroppstemperatur er svært individuelt. Jeg har lavt stoffskifte og har en temperatur på rundt 36.5, min sønn har temperatur på 36 uten denne sykdommen. Og min samboer har en temperatur et sted mellom 36 og 36.5, han har heller ikke denne sykdommen. Gjennomsnittstemperatur oppgis til å være ca 36.8, men alt fra 36-38 regnes som innenfor normalen. Også er vi kaldere om morgenen enn om kvelden.
D-vitamin kan din mann få i seg ved å ta flytende tran hvis han ikke klarer tablettform. Han kan sole seg i solarium om vinteren og ved å være ute å nyte solen om sommeren. Fet fisk og melk, smør og margaring tilsatt d-vitamin er også muligheter. Det er ingen grunn til å ta tilskudd hvis man ikke har manko, så dette bør han vel undersøke først. Men han tar nok ikke skade av noen skjeer tran hver dag i vinterhalvåret. Her inne er det mye fokus på d-vitaminer i disse dager. Men det er vel fordi mange av oss har litt lave verdier og faktisk trenger tilskudd. For mye av det er vissnok heller ikke bra. Den gylne middelvei gjelder vel for det meste

Svar med sitat
Bokmerker